Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Türk
eğitim sistemi ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasına
ilişkin aday öğretmenlerin görüş ve yaklaşımlarını belirlemektir. Nitel
araştırma yöntem ve teknikleri kullanılan bu çalışmada, karşılaştırmalı eğitim
dersini almış olan Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği
bölümü 4. sınıf öğrencilerinden belirlenen ülkelerin eğitim sistemlerini
inceleyerek Türk Eğitim sistemiyle karşılaştırmaları, görüş ve önerilerini
sunmaları istenmiştir. Veriler doküman analizi tekniği ile toplanmıştır.
Öğretmen adayları kuramsal bilgiler ışığında ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırıp
açıklamaya çalışmışlar ve bu belgeler araştırmanın veri dokümanları olarak
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının diğer ülkelerin
eğitim sistemlerinden yola çıkarak bazı önerilerde bulundukları, diğer
ülkelerdeki iyi örnek ve uygulamaların hayata geçirilmesiyle Türk eğitim
sistemindeki kalitenin daha da artacağı yönünde görüş bildirdikleri
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |