Tarih boyunca, insanların sağlığını tehdit eden ve çok sayıda kişinin ölümüne sebep olan birçok bulaşıcı hastalık ortaya çıkmıştır. Bunlardan birisi de 21. yüzyılda ortaya çıkan Covid-19 salgınıdır. Aralık ayında Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkan koronavirüs tüm dünyayı etkisi altına almıştır. Salgın döneminde, Facebook uygulaması hem kurumlar hem de bireyler tarafından yaygın olarak kullanılan iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. Bu çalışmada, İstanbul’da bulunan özel hastanelerin Facebook hesapları üzerinden yaptıkları koronavirüs paylaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Ocak 2020 ile Mayıs 2020 tarihleri arasında İstanbul'da bulunan özel hastanelerin Facebook üzerinden yaptıkları tüm paylaşımlar değerlendirmeye alınmıştır. Koronavirüs paylaşımlarının incelenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. İlgili tarih aralığında toplam 9789 paylaşım yapılmıştır. Paylaşımların %71,67’si koronavirüs dışı paylaşımları oluştururken, %28,33’ü ise koronavirüs ile ilgili paylaşımları içermektedir. Yapılan içerik analizi sonucunda, özel hastanelerin Covid-19 salgını sürecinde en fazla sunmuş oldukları sağlık hizmetleri ile ilgili paylaşım yaptıkları tespit edilmiştir. Ancak kullanıcı bireyler tarafından en fazla etkileşim gören içerikler ise, Covid-19 virüsünün tanı ve korunma yolları hakkında yapılan bilgilendirme mesajları olmuştur.
Throughout history, many infectious diseases have emerged that threaten people's health and cause the deaths of many people. One of them is the Covid-19 outbreak, which occurred in the 21st century. The coronavirus, which appeared in Wuhan, China in December, has been affected all over the world. During the epidemic, the Facebook app became one of the most widely used communication tools by both institutions and individuals. In this study, it is aimed to examine the coronavirus shares made by private hospitals in Istanbul through their Facebook accounts. Within the scope of the research, all shares of private hospitals in Istanbul between January 2020 and May 2020 were evaluated through Facebook. Content analysis technique was used to examine coronavirus shares. A total of 9789 shares were made in the corresponding date range. 71.67% of shares include non-coronavirus shares, while 28.33% contain coronavirus-related shares. As a result of the content analysis, it was determined that private hospitals share the health services they have offered the most during the Covid-19 outbreak process. However, the content that interacted the most by the user individuals was informational messages about the diagnostic and prevention pathways of the Covid-19 virus.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 1 |