Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 4, 165 - 168, 27.12.2018

Öz

Bu derlemede ülkemizde afi liye tıp fakülteleri ve üniversitelere bağlı olan tıp fakültelerinin öğretim eleman sayıları, TUS başarı puanları ve asistan sayıları gibi özellikler araştırılmış, farklılıklar tartışılmaya çalışılmıştır. Afiliye olmayan tıp fakültelerinde öğretim üyesi sayısı afi liasyon olan hastanelere göre fazla olmasına rağmen asistan başına düşen, öğrenci başına ve yatak başına düşen öğretim üyesi sayılarında daha iyi oranlar afi liye hastaneler lehine görülmektedir. Bu doğrudan veya dolaylı olarak tıp eğitimine ve uzmanlık eğitimine etki eden faktörlerden biridir.

Kaynakça

  • 1 Ülgen, H. Ve Mirze, S.K. (2010) “işletmelerde Stratejik Yönetim”, Beşinci Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • 2 İzgi C, Çoban M. Tıpta uzmanlık dallarının cumhuriyet dönemindeki değişimi. Lokman Hekim Journal 2014; 4:26-37.
  • 3 Gülbahar Genel, Muhammet Kaçmaz. Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (The Journal of Social and Cultural Studies) Cilt/Volume:II, Sayı/Issue:4, Yıl/year:2016, ss. 197-211
  • 4 http://www.osym.gov.tr/TR, 8854/hakkında.html

Effect of Affiliation an Residendts Medical Education

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 4, 165 - 168, 27.12.2018

Öz

In this review; we investigated characteristics of non-affi liated medical faculty and affi liated medical faculties like number of faculty members, TUS exam scores and number of resident.
There was more faculty members in non-affi liated medical faculties but number of faculty member per resident, number of faculty member per medical student and number of faculty member per patient bed are more in affi liated medical faculteis. This is directly or indirectly one of the factors affecting medical education and specialist training.

Kaynakça

  • 1 Ülgen, H. Ve Mirze, S.K. (2010) “işletmelerde Stratejik Yönetim”, Beşinci Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • 2 İzgi C, Çoban M. Tıpta uzmanlık dallarının cumhuriyet dönemindeki değişimi. Lokman Hekim Journal 2014; 4:26-37.
  • 3 Gülbahar Genel, Muhammet Kaçmaz. Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (The Journal of Social and Cultural Studies) Cilt/Volume:II, Sayı/Issue:4, Yıl/year:2016, ss. 197-211
  • 4 http://www.osym.gov.tr/TR, 8854/hakkında.html
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Derleme
Yazarlar

Filiz Bilir

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2018
Kabul Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bilir, F. (2018). Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm, 4(4), 165-168.
AMA Bilir F. Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm. Aralık 2018;4(4):165-168.
Chicago Bilir, Filiz. “Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi”. Journal of Human Rhythm 4, sy. 4 (Aralık 2018): 165-68.
EndNote Bilir F (01 Aralık 2018) Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm 4 4 165–168.
IEEE F. Bilir, “Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi”, Journal of Human Rhythm, c. 4, sy. 4, ss. 165–168, 2018.
ISNAD Bilir, Filiz. “Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi”. Journal of Human Rhythm 4/4 (Aralık 2018), 165-168.
JAMA Bilir F. Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm. 2018;4:165–168.
MLA Bilir, Filiz. “Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi”. Journal of Human Rhythm, c. 4, sy. 4, 2018, ss. 165-8.
Vancouver Bilir F. Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm. 2018;4(4):165-8.