Bu araştırmanın temel amacı; otel işletmelerinde görev yapan çalışanların yöneticilerinde algıladıkları otantik liderlik davranışının örgütsel bağlılık ve performans düzeylerini ne derece etkilediğini ortaya koymaktadır. Aynı zamanda örgütsel bağlılık düzeyinin çalışan performansını ne şekilde etkilediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda, öncelikle konuyla ilgili literatür taraması yapılarak kuramsal yapı oluşturulmuştur. Daha sonra basit tesadüfi örneklem yöntemi ile Antalya’da hizmet veren beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanlarından anket tekniğinden yararlanılarak, 407 anket toplanmıştır. Toplanan verilere yönelik; yüzde ve frekans, faktör, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; çalışanların, yöneticilerini otantik lider olarak algıladıkları tespit edilmiştir. Aynı zamanda çalışanların orta düzeyde örgütsel bağlılığa sahip oldukları ve yüksek düzeyde performans sergiledikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte otantik liderlik davranışının; çalışanların örgütsel bağlılık ve performans düzeylerini pozitif yönde ve anlamlı biçimde etkilediği tespit edilmiştir. Çalışanların sahip olduğu örgütsel bağlılığın ise; çalışanın sergilediği performans düzeyini pozitif yönde ve anlamlı biçimde etkilediği tespit edilmiştir
Otel İşletmeleri Otantik Liderlik Örgütsel Bağlılık Çalışan Performansı
The main purpose of this research is; It reveals to what extent the authentic leadership behavior perceived by employees working in hotel businesses in their managers affects their organizational commitment and performance levels. At the same time, it was aimed to determine how organizational commitment level affects employee performance. In line with these purposes, the theoretical structure was created by scanning the literature on the subject. Later, 407 questionnaires were collected by using the survey technique from the employees of five-star hotel establishments serving in Antalya with the simple random sampling method. Regarding the collected data; percentage and frequency, factor, correlation, and regression analyzes were made. According to the analysis results; It has been determined that employees perceive their managers as authentic leaders. At the same time, it was found that the employees had a medium level of organizational commitment and showed a high level of performance. However, authentic leadership behavior; It was determined that it positively and significantly affected the organizational commitment and performance levels of the employees. The organizational commitment of the employees; It has been determined that it positively and significantly affects the performance level of the employee.
Hotel Management Authentic Leadership Organizational Commitment Employee Performance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |