Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi turizmde çeşitli fırsatlar ve yenilikler yaratarak bazı alanlarda dönüşümler yaşanmasına sebep olmaktadır. Sanal ortamlarda gerçekleşen P2P turizm faaliyetlerine olan ilgi de bu doğrultuda artmaktadır. Bu yeniliklerden biri olan Airbnb platformundaki "Airbnb çevrimiçi deneyimler" ise platforma ev sahibi olarak kaydolan bireylerin küresel izleyici grubuna çevrimiçi etkileşimli video oturumu hizmeti sunmasına olanak tanımaktadır. Çalışma kapsamında, yeniliklerin yayılması kuramından yola çıkarak çevrimiçi rehberli turizm deneyim hizmetlerine katılmış kişilerin üzerinde deneyimin yarattığı etkileri nasıl değerlendirdiklerini belirlemek amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, Airbnb platformunda yer alan çevrimiçi sanal tur deneyim hizmetleri arasında en çok katılımın sağlandığı “Panaromik Paris” deneyimine yönelik netnografik bir araştırma yapılmış ve kullanıcı yorumlarından elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. İçerik analizi ile; kişiselleştirilmiş deneyim, seyahat planlama, memnuniyet, farklı yerler keşfetme ve davranışsal niyetler olmak üzere deneyime yönelik beş tema belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, çevrimiçi yerel rehberli tur deneyimlerinin; kişiselleştirilmiş hizmet, seyahat planlama imkanı ve farklı bilgiler keşfedebilme sayesinde turist memnuniyetini ve davranışsal niyetleri olumlu yönde etkilediğini ortaya koymaktadır.
The rapid development of information and communication technologies creates various opportunities and innovations in tourism, causing transformations in some areas. The interest in P2P tourism activities taking place in virtual environments is also increasing in this direction. One of these innovations, "Airbnb online experiences" on the Airbnb platform, allows individuals who register on the platform as hosts to offer online interactive video session services to a global audience. Within the scope of the study, it is aimed to determine how people who participated in online guided tourism experience services, based on the theory of diffusion of innovations, evaluate the effects of the experience on them. In this direction, a netnographic research was conducted on the "Panoramic Paris" experience, which has the most participation among the online virtual tour experience services on the Airbnb platform, and the data obtained from the user comments were analyzed by content analysis technique. With content analysis; Five themes were identified for the experience: personalized experience, travel planning, satisfaction, exploring different places, and behavioral intentions. Results from the study suggest that online local guided tour experiences; It reveals that it positively affects tourist satisfaction and behavioral intentions thanks to personalized service, travel planning opportunity and being able to discover different information.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |