Sosyal dışlanma kavram olarak, bireylerin toplumla bütünleşememesi, toplumla olan bağlarının zayıflayarak kopması ve toplumda dağıtılan refahtan yeteri kadar pay alamaması olarak ifade edilmektedir. 20. Yüzyılın ikinci yarısında kullanılmaya başlayan kavram, kendi içinde farklı boyutları (siyasal, ekonomik, kültürel ve mekânsal) bulundurmakta ve genellikle yoksullukla beraber ele alınarak incelenmektedir. Bu çalışmada sosyal dışlanmanın, ailelerinden farklı şehirlerde öğretim gören üniversite öğrencilerinin yaşadığı sorunlarla ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Kırklareli Üniversitesi’nde okuyan lisans ve önlisans öğrencilerinden, başka şehirlerden gelmiş olanlar oluşturmaktadır. Sosyal bilimlerde sıklıkla kullanılan mülakat tekniklerinden, yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılarak yapılan çalışmanın sonuçları içerik analizi ile elde edilmiştir. Çalışma sonunda, bahsi geçen öğrencilerin bilinçli bir şekilde olmamakla birlikte, sosyal dışlanmanın mekânsal ve kültürel boyutuna maruz kalındığı sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |