Günümüzde her yaş ve profilden kişinin katıldığı turizm sektöründe gençler önemli bir potansiyel oluşturmaktadır. Yeterli boş zamana sahip olmaları ve eğitim amaçlı yapılan seyahatlerin son yıllarda artması nedeniyle gençler ve öğrenciler turizmin gelişimine katkı sağlamaktadırlar. Gençlik turizminin artan önemi, bu turizm türünde büyük bir potansiyel oluşturan üniversite öğrencilerinin algılarının anlaşılmasını gerekli kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, turizm fakültesi öğrencilerinin gençlik turizmi kavramına ilişkin metaforik algılarını tespit etmek ve bu algıları açıklamaktır. Nitel veri toplama tekniklerinden görüşme yöntemi ile aktif olarak eğitime devam eden 152 öğrenciden veri toplanmıştır. Veriler MAXQDA nitel veri analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucu, öğrencilerin gençlik turizmi ile ilgili en sık geliştirdiği metaforların eğlence, özgürlük, macera ve sosyallik olduğu tespit edilmiştir. Bulgularda, eğlence metaforunun hem turizm işletmeciliği hem de turizm rehberliği bölümü 1. ve 2. sınıf öğrencileri tarafından daha sık kullanıldığı görülmektedir. Ayrıca, metaforlara yönelik algıların çoğunlukla etkinlik türü, yenilik ve eğitim ana temaları altında yoğunlaştığı dikkat çekici sonuçlar arasındadır.
Turizm Sektörü Gençlik Turizmi Turizm Fakültesi Öğrencileri Metafor Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |