Bu araştırmanın temel amacı, otel çalışanlarının sosyal destek algısı, benlik saygısı ve sabır düzeyleri arasındaki ilişkileri tespit etmektir. Araştırmanının evrenini Antalya da bulunan beş yıldızlı otel çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri kolayda örneklem yöntemi ile seçilen 512 otel çalışanından anket tekniği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcılar, algılanan sosyal destek, benlik saygısı ve sabır düzeylerini değerlendiren ölçekleri tamamlamışlardır. Uygulanan analizler neticesinde, otel işletmesi çalışanlarının algıladıkları sosyal destek ile benlik saygısı arasında orta düzeyde bir ilişki bulunurken, algılanan sosyal destek ile sabır arasında düşük düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Benlik saygısı ile sabır arasında ise orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra algılanan sosyal destek sabrı küçük düzeyde etkilerken, benlik saygısı sabrı orta düzeyde etkilediği tespit edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, otel işletmelerinde yöneticilere, çalışanların psikolojik iyi oluşunu artırmak ve işletme performansını iyileştirmek amacıyla potansiyel stratejiler geliştirmelerinde rehberlik edebilir. Çalışanların sosyal destek düzeyini artırmak, benlik saygısını güçlendirmek ve sabır becerilerini desteklemek, iş yerindeki genel memnuniyeti ve etkinliği olumlu yönde etkileyebilir. Bu nedenle, işletme yöneticileri, çalışanların psikolojik iyi oluşunu teşvik etmek için bu faktörlere odaklanan stratejileri göz önünde bulundurabilirler.
Algılanan Sosyal Destek Benlik Saygısı Sabır Turizm İşletmeciliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 24 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 4 |