İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dalış Sağlığı ve Güvenliği

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 22 - 29, 23.06.2024
https://doi.org/10.58771/joinmet.1492630

Öz

Denizcilik mesleği dünyanın tehlikeli sınıf kategorisi mesleklerinden biridir. Denizcilikle ilgili uluslararası kuruluşların ve denizci devletlerin çalışmaları, dalış operasyonlarının dalış endüstrisinde gemilerde çok tehlikeli bir iş olduğunu göstermektedir. Emniyet ve Güvenlik kavramları ile ilgili ülkemizde kavram kargaşası yaşandığı, özellikle bu konuda kavramların doğru kullanımının iş emniyeti açısından önemi vurgulanmaktadır.
Ülkemizde de tehlikeli işlerle ilgili düzenlemelerde, sualtında yapılan işlerin en tehlikeli işler sınıfında olduğu belirlenmiştir. Bu nedenle çok tehlikeli işlerden olan sualtı operasyonlarında emniyet önemli bir faktördür. Bu çalışmada; deniz endüstrisinin bir parçası olan gemilerde; genellikle uygulamalarda her iki taraf tarafından ihmal edilen, sanayi dalgıçlarının yaptığı işlerden, tekne altı temizliği, pervane parlatılması, klass kuruluşu gözetiminde gemi inşa emniyet sertifikası kapsamında tekne sualtı sörveyi dalışları, liman ve altyapı çalışmaları, kablo ve boru hatları döşeme gibi dalış işlerinin başında bulunan dalış amiri diye adlandırılan başdalgıç ve gemi personelleri arasında çalışma izni aşaması dahil tüm hesaba katılması gereken faktörler ve alınması gerekli tüm tedbirler ile ilgili sektörün bir rehber olarak kullanabileceği işlemler ve prosedürler ortaya konulacaktır.

Kaynakça

  • Bristol Port Company, (2014). Marine Permit and Awareness Porcedures, Issue 1, 6s.
  • Diving Operations (1986) Canada Occupational Health and Safety Regulations (SOR/86-304), Part XVIII.
  • Diving Regulations (2002). Protection in certain sectors of economic activity, Diving Regulations, 2001 (No.R.10).
  • EDTC, (2019). Competence Standards for Physicians of Occupational Diving and Tunnelling Companies, 23s.
  • Eni S.p.A. (2015). Eni Exploration & Production in Kazakhstan Erişim Tarihi: 15.05.2020, https://www.eni.com/assets/documents/eni_acs.pdf.
  • Gulşahin, A., Cerim, H., Soykan, O. (2020). Su Ürünleri Mühendisliği’nde Donanımlı Dalışın İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 8 (1), 94-101.
  • İstanbul Üniveristesi. (2015). İÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü. Erişim Tarihi:15.05.2020, https://www.istanbul.edu.tr/tr/haber/avrasya-tuneli-projesine-iuden-destek [Ministerial Regulation on the Prescribing of Standard for Administration and Management of Occupational Safety, Health and Environment in relation to Diving Work B.E. 2548 (A.D. 2005). 89-94.
  • Perçin, F., (2018). Job Safety And Accidents In Marine Fish Farms (Sea Bream/Sea Bass) In İzmir/Turkey, Qualitative Studies (NWSAQS), 13(4):30-32.
  • Acikgoz, R., (2017). Dalış Sistemleri Emniyet Kodu, Çalış Ofset Matbaacılık.
  • TSSF, (2008). Donanımlı Dalış Yönetmeliği, Resmi Gazete, Sayı 26993
  • UAB,(1997).Profesyonel Sualtıadamları Yönetmeliği, Resmi Gazete, Sayı 23098.
  • Wagenborg, (2009). HSE Policy, Job Hazard Analysis(JHA).

Occupational Diving HSE

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 22 - 29, 23.06.2024
https://doi.org/10.58771/joinmet.1492630

Öz

ABSTRACT
Maritime work at sea is a dangerous job. The work of international organizations and maritime nations related to health and safety environment on board shows that commercial diving operations on board are the most dangerous works in maritime industry. The terms of Safety and Security are not defined in our country, therefore it becomes crucial to properly use of them.
The work done underwater is also determined in Turkey that is classified as the most dangerous jobs in rules and regulations. Therefore commercial diving operations becomes crucial for safety on board. The importance of the diving work permit and procedures will be set out on this study and both parties will be use as a guide outcomes of this study, during Industrial divers works on board such as hull cleaning, propeller polishing, diving for underwater hull structurel survey required by classification societies of ships, deploying fiberoptic cables and pipes lines, port and infrastructurel works underwater, is often neglected by owner of the ship or representative masters and diving firm or diving supervisors in the application.

Kaynakça

  • Bristol Port Company, (2014). Marine Permit and Awareness Porcedures, Issue 1, 6s.
  • Diving Operations (1986) Canada Occupational Health and Safety Regulations (SOR/86-304), Part XVIII.
  • Diving Regulations (2002). Protection in certain sectors of economic activity, Diving Regulations, 2001 (No.R.10).
  • EDTC, (2019). Competence Standards for Physicians of Occupational Diving and Tunnelling Companies, 23s.
  • Eni S.p.A. (2015). Eni Exploration & Production in Kazakhstan Erişim Tarihi: 15.05.2020, https://www.eni.com/assets/documents/eni_acs.pdf.
  • Gulşahin, A., Cerim, H., Soykan, O. (2020). Su Ürünleri Mühendisliği’nde Donanımlı Dalışın İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 8 (1), 94-101.
  • İstanbul Üniveristesi. (2015). İÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü. Erişim Tarihi:15.05.2020, https://www.istanbul.edu.tr/tr/haber/avrasya-tuneli-projesine-iuden-destek [Ministerial Regulation on the Prescribing of Standard for Administration and Management of Occupational Safety, Health and Environment in relation to Diving Work B.E. 2548 (A.D. 2005). 89-94.
  • Perçin, F., (2018). Job Safety And Accidents In Marine Fish Farms (Sea Bream/Sea Bass) In İzmir/Turkey, Qualitative Studies (NWSAQS), 13(4):30-32.
  • Acikgoz, R., (2017). Dalış Sistemleri Emniyet Kodu, Çalış Ofset Matbaacılık.
  • TSSF, (2008). Donanımlı Dalış Yönetmeliği, Resmi Gazete, Sayı 26993
  • UAB,(1997).Profesyonel Sualtıadamları Yönetmeliği, Resmi Gazete, Sayı 23098.
  • Wagenborg, (2009). HSE Policy, Job Hazard Analysis(JHA).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Deniz Teknolojisi, Deniz Ulaştırma Mühendisliği, Deniz Yapıları
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Ramazan Açıkgöz 0000-0002-4981-4211

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 30 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 21 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Açıkgöz, R. (2024). Dalış Sağlığı ve Güvenliği. Journal of Marine and Engineering Technology, 4(1), 22-29. https://doi.org/10.58771/joinmet.1492630