Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında sınıf ortamı ve öğretmen
tutumlarının çocukların serbest oyun davranışlarıyla olan ilişkisinin incelenmesidir. Nitel
araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya 10 anasınıfı ve 10 anaokulu öğretmeni olmak
üzere toplam 20 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla,
araştırmacılar tarafından uzman görüşleri alınarak oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada okul öncesi
öğretmenlerinin sınıflarında farklı öğrenme merkezlerinin bulunduğu, öğretmenlerin çoğunun bu
merkezleri yeterli gördükleri, eğitim-öğretim sürecinde kullanılan materyallerin daha çok okul
idaresince belirlendiği ve öğretmenlerin çoğunluğunun serbest oyun zamanında aile katılımına
yer vermedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ilgili alanyazınla ilişkili bir biçimde
tartışılmıştır.
Öğrenme Merkezleri Serbest Zaman Etkinlikleri Okul Öncesi Eğitim Kurumu Okul Öncesi Öğretmeni
Bölüm | İçindekiler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |