Hem sinema, hem televizyon hem de dijital gösterim ortamlarının yaygınlaşması ile birlikte, reklam verenlerin farklı mecralar aracılığıyla hedef kitlelerine ulaşmasında reklam filmleri önemli bir role sahip olmuştur. Reklam filminin başarısı için yapımdaki her bir aşamanın dikkatli bir biçimde planlanması ve gerçekleştirilmesi gereklidir. Başarılı bir reklam filminin tasarlanması, reklam mesajı üzerine titizlikle çalışılan yapım öncesi (pre-production) süreçten, filmin çekimlerinin ve ses kayıtlarının yapıldığı yapım (production) aşamasına ve filmin bütün öğelerinin farklı katkılarla zenginleştirilerek bir araya getirildiği yapım sonrası (post-production) aşamaya dek uzanan bir süreç içinde gerçekleştirilmektedir. Reklam filmlerinin her aşamasında, yaratıcı personel reklam filminin mesajının etkili bir şekilde iletilmesine katkıda bulunmaktadır. Yaratıcı ve ikna edici bir mesaj tasarımıyla satışların attırılmasını sağlayacak etkili bir reklam filminin yapımında, gelişen dijital teknolojinin yeni teknik olanaklar sunması nedeniyle yapım sonrası sürecin önemi her zamankinden daha fazla artmıştır. Ancak Türkçe literatür içinde yapım ve reklamcılık boyutlarını içeren bir şekilde reklam filmciliğine özgül olarak yaklaşan çalışmalar konusunda bir boşluk bulunmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada literatür taraması yapılarak yapım sonrası iki temel süreci oluşturan kurgu ve ses/müzik tasarımı aşamalarının reklam filmlerinin üretimindeki yeri, önemi ve işlevi endüstri içindeki uygulama boyutuyla incelenecektir.
Reklam filmciliği yapım sonrası kurgu/görsel tasarım ses/müzik tasarımı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |