In this study, it is aimed to examine the post graduate theses written about brand which gained importance in the competitive environment in parallel with the globalized economy. In this study, brand image, brand identity, brand personality and brand positioning are discussed. According to the findings, the dissertations about the brand started to increase after 2006, 86% of the theses were master's thesis, most of the studies were conducted at Marmara University and 70% of the studies were carried out at the department of Business Administration. It was determined that survey method was used as the data collection technique and the most studies were undertaken about the brands in the food industry.
Brand Identity Brand Personality Brand Image Brand Positioning
Bu çalışmada, son yıllarda globalleşen ekonomi ile birlikte artan rekabet koşullarında giderek önem kazanan “marka” kavramı ile ilgili Türkiye'deki üniversitelerde yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada “marka” kavramı ile ilgili olarak marka imajı, marka kimliği, marka kişiliği ve marka konumlandırma ana başlıkları ele alınmıştır. Araştırma bulgularına göre, marka ile ilgili tez çalışmalarının 2006 yılından sonra artış göstermeye başladığı, incelenen tezlerin %86’sının yüksek lisans tezi çalışması olduğu, en fazla Marmara Üniversitesi tarafından marka ile ilgili tez çalışması yapıldığı ve çalışmaların %70’inin işletme anabilim dalı tarafından gerçekleştirildiği görülmüştür. Çalışmalarda veri toplama yöntemlerinden en fazla anket yönteminin kullanıldığı ve en fazla çalışmanın da gıda sektöründeki markalar üzerine yapıldığı tespit edilmiştir.
Marka Kimliği Marka Kişiliği Marka İmajı Marka Konumlandırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |