Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study about Post Graduate Theses on Brand Identity, Brand Personality, Brand Image and Brand Positioning

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 224 - 240, 15.03.2019

Öz

In this study, it is aimed to examine the post graduate theses written about brand which gained importance in the competitive environment in parallel with the globalized economy. In this study, brand image, brand identity, brand personality and brand positioning are discussed. According to the findings, the dissertations about the brand started to increase after 2006, 86% of the theses were master's thesis, most of the studies were conducted at Marmara University and 70% of the studies were carried out at the department of Business Administration. It was determined that survey method was used as the data collection technique and the most studies were undertaken about the brands in the food industry.

Kaynakça

  • Aaker, D. (1995). Strategic Market Management. New York: John Wiley&Sons, Inc,. Aaker, D. (2009). Marka Değeri Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınları. Aaker, J. (1997). Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 342-352. Aaker, J. (2009). Building Innovarte Brandsi Stanford. New York: Stanfor. Ar, A. (2004). Marka ve Marka Stratejileri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Can, E. (2007). Marka ve Marka Yapılandırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdarim Bilimler Fakültesi Dergisi, 220-237. Çakır, M. (2007). Yeşil Ürün Grupları Çerçevesinde Marka ve Markalama Kararları. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 333-378. Çoroğlu, C. (2002). Modern İşletmelerde Pazarlama ve Satış Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları. Doğanlı, B., ve Bayri, O. (2012). Üniversitelerin Marka Kişiliklerinin Belirlenmesine İlişkin Ampirik Bir Araştırma: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 163-176. Eymen, E. (2007). Marka Nedir? İstanbul: Kaliteofisi Yayınları. Keegan, J., Warren, G., ve Mark, C. (2005). Global Markting. New Jersey. Keller, K. (2008). Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing. New Jersey: Pearson Prentice Hall. Keller, K. L. (1998). Strategic Brand Management. New Jersey: Prentice Hall. Kırdar, Y. (2004). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği. Review of Social, Economic & Business Studies, 233-250. Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Kotler, P. (1991). Marketing Management: Analysis, Planning and Control. Englewood Cliffs: Prentice-Hall. Kotler, P., ve Keller, K. L. (2009). Marketing Management. New Jersey: Pearson Education Inc. Kotler, P., ve Proertsch, W. (2010). B2B Marka Yönetimi Firmadan Firmaya Satışta (B2B) Marka Nasıl Yaratılır? (O. Nezih, ve İ. Haydaroğlu, Çev.) İstanbul: MediaCat Yayıncılık,. Künüçen, Ş. (2001). Renklerin İletişimdeki İşlevleri ve Sinemada Bir Anlatım Öğesi Olarak Renk. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 160-205. Pira, A., Kocabaş, F., ve Yeniçeri, M. (2005). Küresel Pazarda Marka Yönetimi ve Halkla İlişkiler. İstanbul: Dönence Yayınları. Randall, G. (2005). Markalaşma. İstanbul: Rota Yayıncılık. Uztuğ, F. (2008). Markan Kadar Konuş. İstanbul: MediaCat Kiyapları. Vuran, Y., ve Afşar, A. (2016). İşletmelerde Marka ve Marka Stratejileri. International Journal of Academic Value Studies, 28-39. Yılmaz , E. (2011). Marka İmajı. İstanbul: Türkmen Kitapevi.

Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı ve Marka Konumlandırma Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlere Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 224 - 240, 15.03.2019

Öz

Bu çalışmada, son yıllarda globalleşen ekonomi ile birlikte artan rekabet koşullarında giderek önem kazanan “marka” kavramı ile ilgili Türkiye'deki üniversitelerde yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada “marka” kavramı ile ilgili olarak marka imajı, marka kimliği, marka kişiliği ve marka konumlandırma ana başlıkları ele alınmıştır. Araştırma bulgularına göre, marka ile ilgili tez çalışmalarının 2006 yılından sonra artış göstermeye başladığı, incelenen tezlerin %86’sının yüksek lisans tezi çalışması olduğu, en fazla Marmara Üniversitesi tarafından marka ile ilgili tez çalışması yapıldığı ve çalışmaların %70’inin işletme anabilim dalı tarafından gerçekleştirildiği görülmüştür. Çalışmalarda veri toplama yöntemlerinden en fazla anket yönteminin kullanıldığı ve en fazla çalışmanın da gıda sektöründeki markalar üzerine yapıldığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, D. (1995). Strategic Market Management. New York: John Wiley&Sons, Inc,. Aaker, D. (2009). Marka Değeri Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınları. Aaker, J. (1997). Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 342-352. Aaker, J. (2009). Building Innovarte Brandsi Stanford. New York: Stanfor. Ar, A. (2004). Marka ve Marka Stratejileri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Can, E. (2007). Marka ve Marka Yapılandırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdarim Bilimler Fakültesi Dergisi, 220-237. Çakır, M. (2007). Yeşil Ürün Grupları Çerçevesinde Marka ve Markalama Kararları. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 333-378. Çoroğlu, C. (2002). Modern İşletmelerde Pazarlama ve Satış Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları. Doğanlı, B., ve Bayri, O. (2012). Üniversitelerin Marka Kişiliklerinin Belirlenmesine İlişkin Ampirik Bir Araştırma: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 163-176. Eymen, E. (2007). Marka Nedir? İstanbul: Kaliteofisi Yayınları. Keegan, J., Warren, G., ve Mark, C. (2005). Global Markting. New Jersey. Keller, K. (2008). Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing. New Jersey: Pearson Prentice Hall. Keller, K. L. (1998). Strategic Brand Management. New Jersey: Prentice Hall. Kırdar, Y. (2004). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği. Review of Social, Economic & Business Studies, 233-250. Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Kotler, P. (1991). Marketing Management: Analysis, Planning and Control. Englewood Cliffs: Prentice-Hall. Kotler, P., ve Keller, K. L. (2009). Marketing Management. New Jersey: Pearson Education Inc. Kotler, P., ve Proertsch, W. (2010). B2B Marka Yönetimi Firmadan Firmaya Satışta (B2B) Marka Nasıl Yaratılır? (O. Nezih, ve İ. Haydaroğlu, Çev.) İstanbul: MediaCat Yayıncılık,. Künüçen, Ş. (2001). Renklerin İletişimdeki İşlevleri ve Sinemada Bir Anlatım Öğesi Olarak Renk. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 160-205. Pira, A., Kocabaş, F., ve Yeniçeri, M. (2005). Küresel Pazarda Marka Yönetimi ve Halkla İlişkiler. İstanbul: Dönence Yayınları. Randall, G. (2005). Markalaşma. İstanbul: Rota Yayıncılık. Uztuğ, F. (2008). Markan Kadar Konuş. İstanbul: MediaCat Kiyapları. Vuran, Y., ve Afşar, A. (2016). İşletmelerde Marka ve Marka Stratejileri. International Journal of Academic Value Studies, 28-39. Yılmaz , E. (2011). Marka İmajı. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin İnce

Hilal Uygurtürk

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İnce, M., & Uygurtürk, H. (2019). Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı ve Marka Konumlandırma Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlere Yönelik Bir İnceleme. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 224-240.