ABSTRACT
As a problem that we encounter in every aspect of daily life and that harms social cohesion, hate speech appears not only face-to-face but also in all new media channels along with technological developments. These discourses are frequently encountered, including in the digital game industry, which is one of the entertainment areas with the most users of our age. Especially in video sharing platforms where digital game advertisements are published, these discourses are frequently encountered. The aim of this study is to reveal the hate speech produced by consumers through an online video sharing site and what kind of discourses come to the fore. The study is a qualitative study and the comments made by the users on the advertisements were analyzed with the critical discourse analysis method of Teun A. Van Dijk. Game ads with the most views, dislikes and bad comments on the YouTube video sharing platform were included in the research universe. Among these ads, 4 different types of game ads that received the highest number of negative comments and dislikes were chosen as samples. In the study, the number of advertisement comments and dislikes were taken from Youtube by using the MAXQDA program. It has been found that hate speech is widely used in online video sharing sites and hate towards the game or the company is reflected through advertisements. has been reached.
ÖZ
Gündelik yaşamın her alanında karşılaştığımız ve toplumsal anlamda birlikteliği zedeleyen bir sorun olarak nefret söylemi, sadece yüz yüze değil teknolojik gelişmeler ile birlikte tüm yeni medya mecralarında karşımıza çıkmaktadır. Çağımızın en çok kullanıcıya sahip olan eğlence alanlarından birisi dijital oyun sektöründe dahil bu söylemlerle sık sık karşılaşılmaktadır. Özellikle dijital oyun reklamlarının yayınlandığı video paylaşım platformlarında bu söylemlere sık sık rastlanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı reklamlar üzerinden bir çevrimiçi video paylaşım sitesi aracılığıyla tüketicilerin ürettikleri nefret söylemleri ve ne gibi söylemlerin ön plana çıktığını ortaya koymaktır. Çalışma nitel bir çalışma olup kullanıcıların reklamlara yaptıkları yorumları Teun A. Van Dijk’in eleştirel söylem analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Youtube video paylaşım platformu üzerinden en fazla görüntülenme, beğenmeme ve kötü yorum alan oyun reklamları araştırma evrenine dâhil edilmiştir. Bu reklamlar içerisinden en fazla olumsuz yorum ve beğenmeme sayısı alan 4 farklı türden oyun reklamı örneklem olarak seçilmiştir. Çalışmada MAXQDA programı kullanılarak Youtube üzerinden reklam yorumları ve beğenmeme sayısı çekilmiştir. Çevrimiçi video paylaşım sitelerinde nefret söyleminin çok yaygın bir şekilde kullanıldığı ve reklam aracılığıyla oyuna veya firmaya olan nefretin yansıtıldığı bulgusuna ulaşılmış ve bunun sonucunda kullanıcılar tarafından yapılan kötü yorumlar çerçevesinde, toplumun ve internet kullanıcılarının bilinçlendirilmesi ve bu çerçevede tüm internet kullanıcılarına yeni medya okuryazarlığı eğitiminin verilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
Yeni Medya Reklam Dijital Oyun Nefret Söylemi Oyun Reklamları New Media Advertising Digital Game Hate Speech Game Ads
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |