Türkiye’de son 50 yılda ‘reklam tasarımı’ alanında yaşanan gelişime ve değişime odaklanan bu çalışmada, Milliyet Gazetesi’nde 1959-2013 yılları arasında yayınlanan Arçelik markasının beyaz eşya kategorisine ait tüm basın ilanları, grafik tasarım kriterleri göz önüne alınarak içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.
İçerik analizi ile elde edilen verilerin yorumlanması sonucunda, 50 yıllık süreçte Türkiye’deki reklam basın ilanlarının sayfa düzeni türleri ve sayfa düzeni bileşenleri açısından yıllar içerisinde farklılaştığı tespit edilmiştir.
Reklam Tasarımı Grafik Tasarım Sayfa Tasarımı Bileşenleri Sayfa Tasarımı Türleri
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 3 |