Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BELGESEL FİLMDE ANLATI-ANLATICI İLİŞKİSİ: “GRIZZLY MAN” BELGESEL FİLMİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 282 - 294, 26.07.2017
https://doi.org/10.18094/josc.309605

Öz

Anlatının
olay, zaman, uzam ve kişilerini bir bütünlük halinde kurguya dönüştüren ve
dolayısıyla da anlatının teknik ve estetik değerlerini belirleyen ana etmen
seçilen bakış açısı ve anlatıcıdır. Belgesel sinemanın çoğunlukla diegesis yani
anlatmaya dayalı yöntemi kullanması sebebiyle bakış açısı ve anlatıcı unsurları
önem kazanmaktadır. Bu makalenin amacı, anlatı kuramı ışığında belgesel
sinemanın bakış açısı ve anlatıcı kavramlarının“Grizzly Man” adlı belgesel film
üzerinden açınımını sağlamaktır. Bundan hareketle çalışma, Gérard Genette’in anlatı
çözümleme yönteminde geçen “kip” ve “ses” başlıkları altında
gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen film çözümlemesindeyönetmenin başkasının
çektiği görüntüleri kendi bakış açısıyla kurguladığıve bu oluşturulan öykü
üzerine anlatıcının kendi anlatımını gerçekleştirdiği saptanmıştır. Böylelikle
her anlatının aynı zamanda başka bir anlatının öyküsü olabileceği, bunun için
de bakış açısının ve anlatıcının önemi ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Can A. (2012) Kısa Film, Konya: Tablet Kitabevi Dervişcemaloğlu, B (2014) Anlatıbilime Giriş, Dergâh Yayınları, İstanbul. Dervişcemaloğlu, B (2017) Gérard Genette’e göre Anlatı Söylemi, www.ege-edebiyat.org/docs/337.doc, erişim tarihi: 20.02.2017. Eco, U (2015) Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, Kemal Atakay (çev),Can Yayınları, İstanbul. Filizok, R (2017) Edebi Eserlerde Bakış Açısı: Kim Görüyor?, http://www.ege-edebiyat.org/docs/605.pdf, erişim tarihi: 15.01.2017.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Gökhan Evecen

Aytekin Can

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 28 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Evecen, G., & Can, A. (2017). BELGESEL FİLMDE ANLATI-ANLATICI İLİŞKİSİ: “GRIZZLY MAN” BELGESEL FİLMİ ÖRNEĞİ. Selçuk İletişim, 10(1), 282-294. https://doi.org/10.18094/josc.309605