İnternet teknolojilerindeki gelişmeler,
hayatın her alanında yeni fırsatlar ve uygulamalar ortaya çıkarmıştır. Bu durum
temel gazetecilik çalışma yapısında da değişiklere neden olurken hem üretici
hem tüketici için yeni tür ve davranışları beraberinde getirmiştir. İnternet
haberciliğinin gelişim sürecine paralel bir şekilde küresel arama motorlarının
internet içerik denetiminde önemli bir yer teşkil etmesi ile haber sitelerinin
okur trafiğinin büyük bir kısmını arama motorları oluşturmaya başlamıştır. Bu çalışmada arama motoru optimizasyonu (SEO) ile
çevrimiçi habercilik arasındaki ilişki incelenirken internet haberciliğine optimizasyonun
olumlu ve olumsuz yönlerini tartışmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmanın amacı
yeni medyanın ayırt edici özelliklerinden biri olan SEO biçimselliğinin haber
üretim sürecinin temel aktörleri olan İnternet medya profesyonellerinin çalışma
pratiklerinde ortaya çıkardığı dönüşümü saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda,
Türkiye’de İnternet medyası çalışanları ile yapılan derinlemesine mülakatların
analizi ile gazetecilik sektöründe arama motoru optimizasyonu odaklı
gazetecilik kullanım alışkanlıklarının ve stratejilerinin neler olduğu ortaya
konulmuştur. Araştırmada ayrıca çevrimiçi haber merkezlerinde çalışanlarının bu
yeni yazım biçimi ile ortaya çıkan etik sorunları tespit edip etmedikleri ve
habere ilişkin yeni sorun alanlarının doğup doğmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır.
Çalışma
da özellikle internet haber merkezerinde arama motoru opitmizasyonu eğiliminin
yayıldığı ve haber yazım biçiminde arama motorlarının önemli bir faktör olduğu
tespit edilmiştir.
Arama Motoru Odaklı Habercilik Yeni Medya İnternet Haberciliği arama motoru optimizasyonu
Developments in the internet technologies have created new possibilities
and practices in every aspect of life. This has brought about new types and
behaviors for both producers and consumers while leading to changes in the
structure of basic journalism. Parallel to the development process of Internet
journalism, search engines have begun to create the majority of literacy
traffic of news sites with global search engines is an important place in
internet content control. While the relationship between search engine
optimization (SEO) and online journalism is examined in this study, it is aimed
to discuss the positive and negative aspects of optimization to internet
journalism. The aim of this research is to identify the transformation of SEO
format, one of the distinguishing features of the new media, in the working
practices of the Internet media professionals who are the main actors of the
news production process. For this purpose, with the analysis of the
in-depth interviews conducted with internet media employees in Turkey, it has
been revealed what search engine optimization oriented journalistic usage
habits and strategies are. The research also tried to find out whether the
employees of online news centers are able to identify ethical issues that have
emerged with this new writing style and whether new problem areas related to
the news have arisen. In the study, it has been found out that especially in
internet news centers, search engine optimisation tendency is spreading and
search engines in the form of news writing are important factors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |