Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A LOOK AT THE FRAMEWORK OF COMMUNICATION ETHICS OF FAST-FOOD PRODUCT PLACEMENTS IN YALAN DUNYA SERIES

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 2, 575 - 603, 27.07.2019
https://doi.org/10.18094/josc.596263

Öz

Product placement by which companies apply for increasing their brand and product presentation gets importance in marketing communication day by day. Product placement, which is an effective communication technique; has been a topic of discussion in communication ethics since the first years of its application. Due to the increasing problem of obesity extending to children in recent years, the issue of the fast-food product placement has become more questionable. Fast-food product placement which is being applied in different programs and it also frequently seen in television series. In this study, taken the first season of ‘‘Yalan Dünya’’ sitcom series as a sample; brand, frequence, duration and context of fast-food product placement of each chapter has been researched and product placements are classified according to types. At the end of the study; being analyzed effective product placements samples, some proposals have been developed for increasing healthy nutrition awareness in the society which handled related to fast-food product placement.

Kaynakça

  • Donaton S (2003) Zoraki Dostlar Madison Avenue & Vine Street Kavşağı, Haluk M. (Çev.), MediaCat-Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul.Gülsoy T (1999) Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü, Adam Yayınları, İstanbul.IMDB (2018) Yalan Dünya, http://www.imdb.com/title/tt2184065/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast, erişim tarihi: 02.03.2018. Kale G.B. (2014) Türkiye’de Ulusal Kanallarda Yayınlanan Durum Komedisi Dizilerindeki Ürün Yerleştirmenin Pazarlama İletişimine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Kanal D (2018) Yalan Dünya, https://www.kanald.com.tr/yalandunya, erişim tarihi: 02.03.2018.Tığlı M (2004) Bir Aktör Olarak Markalar: Ürün Yerleştirme, Türkmen Kitabevi, İstanbul.Tokgöz A (2009) Tüketicilerin Sinema Filmlerindeki Ürün Yerleştirmelere İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir Yeygel S (2007) Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, Beta Basım A.Ş., İstanbul.

YALAN DÜNYA DİZİSİNDEKİ FAST-FOOD ÜRÜN YERLEŞTİRMELERİNE İLETİŞİM ETİĞİ ÇERÇEVESİNDE BİR BAKIŞ

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 2, 575 - 603, 27.07.2019
https://doi.org/10.18094/josc.596263

Öz

Günümüzde firmaların marka ve ürün tanınırlıklarını arttırmak için başvurdukları ürün yerleştirmenin pazarlama iletişimindeki önemi her geçen gün artmaktadır. Etkili bir iletişim tekniği olan ürün yerleştirme; uygulandığı ilk yıllardan bu yana iletişim etiğinde tartışma konusu olmuştur. Son yıllarda çocuklara kadar uzanan obezite probleminin artmasıyla fast-food ürün yerleştirmeleri de daha fazla sorgulanmaktadır. Farklı program türlerinde uygulanan fast-food ürün yerleştirmelerine televizyon dizilerinde de sıkça rastlanmaktadır. Bu çalışmada ‘’Yalan Dünya’’ adlı sitcom dizisinin ilk sezonu örneklem olarak alınarak; her bir bölümdeki fast-food ürün yerleştirmeleri markası, sıklığı, süresi ve bağlamına göre araştırılarak, ürün yerleştirmeler türlerine göre sınıflandırılmıştır. Etkili ürün yerleştirme örneklerinin çözümlendiği çalışmanın sonunda, fast-food ürün yerleştirmeleriyle ilgisi bağlamında ele alınan sağlıklı beslenme bilincinin toplumda arttırılmasına yönelik bazı öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Donaton S (2003) Zoraki Dostlar Madison Avenue & Vine Street Kavşağı, Haluk M. (Çev.), MediaCat-Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul.Gülsoy T (1999) Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü, Adam Yayınları, İstanbul.IMDB (2018) Yalan Dünya, http://www.imdb.com/title/tt2184065/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast, erişim tarihi: 02.03.2018. Kale G.B. (2014) Türkiye’de Ulusal Kanallarda Yayınlanan Durum Komedisi Dizilerindeki Ürün Yerleştirmenin Pazarlama İletişimine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Kanal D (2018) Yalan Dünya, https://www.kanald.com.tr/yalandunya, erişim tarihi: 02.03.2018.Tığlı M (2004) Bir Aktör Olarak Markalar: Ürün Yerleştirme, Türkmen Kitabevi, İstanbul.Tokgöz A (2009) Tüketicilerin Sinema Filmlerindeki Ürün Yerleştirmelere İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir Yeygel S (2007) Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, Beta Basım A.Ş., İstanbul.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

HAKAN Sağlam 0000-0003-0433-6620

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 4 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sağlam, H. (2019). YALAN DÜNYA DİZİSİNDEKİ FAST-FOOD ÜRÜN YERLEŞTİRMELERİNE İLETİŞİM ETİĞİ ÇERÇEVESİNDE BİR BAKIŞ. Selçuk İletişim, 12(2), 575-603. https://doi.org/10.18094/josc.596263