Sosyal medya, Web 2.0'ın ideolojik ve teknolojik altyapısını temel alan ve kullanıcı tarafından üretilen içeriğin oluşturulmasına ve değiştirilmesine olanak sağlayan bir internet tabanlı uygulamalar grubudur. Sosyal medyanın önemi, tüketiciler ve toplum arasındaki etkileşimde ve anında, etkileşimli ve düşük maliyetli iletişimin kolaylaştırılmasında yatmaktadır. Günümüzde, artan sosyal medya kullanımı markaları desteklemek ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için bir platform sağlamaktadır. İnternet teknolojileri ve sosyal medya ortamlarının olanaklarından yararlanan markalar/işletmeler, farkındalık ve tanınma yaratan, markaya, işletmeye, ürüne ya da kişiye bir aksiyon alma olanağı sunan, bloglar, mikrobloglar, sosyal ağlar ve içerik paylaşımı gibi web araçları ile yapılan her türlü doğrudan ve dolaylı pazarlama faaliyetleri olarak tanımlanabilecek sosyal medya pazarlama stratejilerini geliştirmişlerdir. Bu bağlamda, bu çalışmada Türk Hava Yollarının sosyal medya ortamlarında yayımladığı “The Journey” reklamının betimsel analizinin yapılması amaçlanmıştır. Yapılan değerlendirme sonucunda THY’nin potansiyel müşterisi olan/olacak hedef kitlesine ulaşmak ve hedef kitlesi ile sürekli etkileşim halinde olmak için sosyal medya hesaplarını etkin bir biçimde kullandığı görülmüştür. Bununla birlikte elde edilen veriler, sosyal medya ortamlarının firmalar tarafından çok sayıda insana ulaşmak ve reklamlarla pazarlama mesajlarını sunmak için uygun ortamlar olduğunu göstermiştir. Ayrıca sosyal medya ortamlarının geri bildirim döngüsünün THY tarafından yeni pazarlama stratejileri geliştirme noktasında fırsata çevrildiği görülmüştür.
Sosyal medya pazarlama sosyal medya pazarlaması reklam sanal ortamda reklam
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |