Tüketicinin ilgi alanına göre ürün ve hizmetin kişiselleştirilmesi, tüketicinin kendine hitap eden ürün ve hizmetlere erişmesi bakımından önemlidir. Özellikle çok fazla ürün çeşitliliğinin olduğu günümüz şartları düşünüldüğünde tüketicilerin kendilerine hitap eden ürünleri çok fazla sayıda seçenek arasından ayırt etmesi gerekmektedir. Ancak bu ayırt etme tüketiciler açısından zor olabilmektedir. Özellikle dijital dünyadaki ürünlerin fazlalığı düşünüldüğünde bu durum internet ortamında daha da zor hale gelmektedir. Bir dijital izleme platformu olan, kullanıcı deneyimindeki gelişmelerle öne çıkan Netflix ise kişiselleştirme özelliği ile bu zorluğu gidermeye çalışmaktadır. Bu anlamda, kullanıcılar perspektifinden Netflix kullanıcı deneyimi ve kişiselleştirmenin nasıl değerlendirildiği araştırılması gereken önemli bir konudur. Bu bağlamda, bu araştırmada, amaçlı örneklem tercih edilerek 17 genç Netflix abonesi ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Derinlemesine görüşmeden elde edilen bulgular neticesinde Netflix kullanıcısı olan katılımcıların, Netflix’in kullanıcı deneyimine ve kişiselleştirme özelliğine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde verilerin “Abonelik İle İlgili Bulgular”, “Mecra Olarak Geleneksel Ve Dijital Platformların Değerlendirilmesi”, “Netflix’in Kalite Bağlamında Değerlendirilmesi”, “Netflix İçeriklerin Tüketimi ve Paylaşımı” ve “Netflix’ten Beklentiler” şeklinde gruplandığı görülmüştür. Kullanıcıların abonelik kararlarında kişiselleştirmeye ve kullanıcı deneyimine önem verdikleri sonuç olarak öne çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |