Bu çalışmanın amacı Meslek Yüksek Okulları RTS ve İletişim Fakülteleri RTS Bölümleri öğrencilerinin staj pratiklerini analiz etmektir. Bunun için Giresun Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu ve Giresun Üniversitesi Tirebolu İletişim Fakültesi öğrencileriyle 2020 yılı Eylül-Ekim aylarında odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Bu öğrencilerin seçilme nedeni ileriki yaşamlarında profesyonel olarak Radyo, Televizyon ve Sinema alanında çalışmaya niyetlenmiş bireylerden oluşmalarıdır. Söz konusu çalışma için öğrenciler, elektronik e-posta ve mülakat sonucu seçilmişlerdir.
Yöntemin 2.aşamasında staj yapılan her iki okul için resmi (TRT) ve özel kurum (Habertürk) örneklem alınmıştır. Bu kurumların temsilcileriyle derinlemesine görüşme yaparak staj pratiklerini analiz etmek amaçlanmıştır. Meslek profesyonelleri ile görüşmelerde ses kaydı alınmıştır. Öğrenci eğitimi, staj sürecinde farklı bölümlerde uygulama yapabilme olanakları, öğrencilere kurumun katkısı, staj uygulamasının verimliliği üzerine doğrudan görüşleri alınmıştır.
Odak grup görüşmeleri ve sektörün temsilcileriyle yapılan derinlemesine görüşmeler aracılığıyla, öğrenci, staj koordinatörleri ve medya sektöründeki profesyonellerin beklentileri, deneyimleri ve önerilerini ortaya çıkarmak mümkün olacaktır. Çalışma, iletişim alanında eğitim veren kurumlara, öğrencilerin mezun olduktan sonraki beklentilerinin sağlıklı değerlendirilmesi, bu değerlendirmeye göre eğitim pratikleri, eğitim araçları ve yöntemlerinin gözden geçirilmesi, eğitim müfredatlarının gözden geçirilmesi imkânı verecektir. Alanda hizmet veren kuruluşların iş gücü ihtiyacının analiz edilmesi ve eğitim kurumu ile medya sektörünün daha sağlıklı ve verimli işbirliğini geliştirecek ortak yollar bulunması konusunda yol gösterecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |