In this study, the concept of agricultural communication, its importance, agricultural communication studies are defined. Epidemics, droughts and wars experienced on a global scale and in our region have brought agriculture back to the agenda. The aim of this study; is to deal with Agricities, which carry out activities aimed at providing agricultural communication. This research is an article prepared in the context of agricultural communication, its importance and framework, and content analysis method was used in the research. As a result of the research, it has been seen that Agricities is active in social media channels, as it is a newly established institution in the center of agricultural communication. According to the research conducted on the sample of 11 municipalities from abroad and 11 local municipalities among the municipalities that are members of Agricities, it has been determined that Turkish municipalities use Instagram, Twitter and Facebook social media organs more actively than their member municipalities abroad; It has been revealed that African municipalities do not use social media actively due to the insufficient digital infrastructure due to economic reasons. It has emerged that the most used application is Facebook, as it is the first social media channel that allows video and photo sharing, and it has been observed that the shares made under the title of agricultural communication constitute approximately 3 percent of the total shares. It has been revealed that sharing of agricultural communication on social media is more intense in municipalities abroad.
Agricultural Communication Social Media International Communication Municipalities Agricities
Bu çalışmada tarım iletişimi kavramı, önemi, tarım iletişimi çalışmaları tanımlanmıştır. Global ölçekte ve bölgemizde yaşanan salgın hastalık, kuraklık ve savaşlar insanların açlıkla mücadele etmek için tarımı yeniden gündeme taşımıştır. Tarım son yılların en önemli konu başlığı olmuştur. Bu çalışmanın amacı; tarım iletişimini sağlamaya dönük faaliyetler yürüten Agricities’i ele almaktır. Agricities, merkezi Konya’da olan Dünya çapında uluslararası bir birlik olup Türkiye’nin bu alanda ilk ve tek kuruluşu olarak dikkatleri çekmektedir. Bu araştırma, tarım iletişimi, önemi ve çerçevesi konuları bağlamında hazırlanmış bir makale olup araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Agricities’in tarım iletişiminin merkezinde yer alan yeni kurulmuş bir kurum olması dolayısıyla sosyal medya kanallarında aktif olduğu görülmüştür. Agricities’e üye olan belediyeler arasında 11 yurt dışı 11 de yurt içinden belediyenin örnekleminde yapılan araştırma ile Türkiye belediyelerinin Instagram, Twitter ve Facebook sosyal medya organlarını yurt dışında üye belediyelerine nazaran daha aktif kullandıkları; Afrika belediyelerinin ise ekonomik sebeplere bağlı olarak dijital altyapının yetersiz olması ile ilişkili olarak sosyal medyayı aktif kullanmadıkları ortaya çıkmıştır. En çok kullanılan uygulamanın video ve fotoğraf paylaşımına imkan sağlayan ilk sosyal medya kanalı olması dolayısıyla Facebook olduğu ortaya çıkmış olup burada tarım iletişimi başlığı altında yapılan paylaşımların toplam paylaşımların yaklaşık yüzde 3’ünü oluşturduğu gözlenmiştir. Sosyal medyada tarım iletişimi paylaşımlarının yurt dışı belediyelerinde daha yoğun olduğu ortaya çıkmıştır. Birliğe üye belediyelerin paylaşımlarında Agricities vurgusu yapmadıkları görülmüştür.
Tarım İletişimi Sosyal Medya Uluslararası İletişim Belediyeler Agricities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 2 |