Bu çalışmanın temel amacı tarım işletmelerinde
duygusal bağlılık ile yenilikçi iş davranışı arasındaki ilişkiyi
incelemektedir. Bu kapsamda Konya ili Çumra ilçesinde faaliyet gösteren ve
tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenen 76 tarım işletmesiyle
anket yapılmıştır. Araştırma kapsamında tarım işletmelerinin sosyo-ekonomik
özellikleri ortaya konulmuş ve duygusal bağlılık ile yenilikçi iş davranışları
5’li likert soru ölçeğine göre ölçeklendirerek puanlandırılmıştır. Bu kapsamda
hazırlanan ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirlik testleri yapılmıştır. Her iki
ölçeğinde güvenirliliği yüksek düzeyde bulunmuş ve Kaiser-Meyer-Olkin(KMO)
testi sonucunda her iki ölçeğin faktör analizi için uygun olduğu
belirlenmiştir. Faktör analizi sonucunda ise duygusal bağlılık ve yenilikçi iş
davranışı 2 boyut olmak üzere toplamda 4 faktör boyutları belirlenmiştir. Elde
edilen boyutlar arasında ilişki olup olmadığını belirlemek için korelasyon
analizi yapılmıştır. Ayrıca Path analizi ile de boyutlar arasındaki ilişkinin
nedenleri ortaya konularak etki dereceleri hesaplanmıştır. Yapılan analiz
sonucunda bireyin genelleştirilmiş sadakati ve görevi ile fikir için destek
yaratma boyutları dışında diğer tüm hipotezlerin kabul edildiği belirlenmiştir.
Elde edilen sonuçlara göre de politika önerisinde bulunulmuştur.
Duygusal Bağlılık Faktör Analizi Path Analizi Tarım İşletmeleri Yenilikçi İş Davranışı
The main purpose of this study is to
examine the relationship between emotional commitment and innovative business
behavior in agricultural enterprises. In this context, a survey was conducted
with 76 agricultural enterprises operating in Çumra district of Konya province
and determined according to stratified random sampling method. Within the scope
of the research, socio-economic characteristics of agricultural enterprises
were determined and emotional work and innovative business behaviors were
graded according to the Likert Question Scale. The validity and reliability
tests of the scales prepared within this scope were performed. Both scales were
found to be highly reliable and Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test showed that both
scales were suitable for factor analysis. As a result of factor analysis, 4
factor dimensions were determined, 2 of which were emotional commitment and
innovative work behavior. Correlation analysis was performed to determine the
relationship between the dimensions obtained. In addition, with Path analysis,
the effects of the relationship between the dimensions were determined and
effect degrees were calculated. As a result of the analysis, it was determined
that all other hypotheses were accepted except for the generalized loyalty and
task of the individual and the dimensions of creating support for the idea.
According to the results, a policy proposal was made.
Emotional Commitment Factor Analysis Path Analysis Agricultural Enterprises Innovative Business Behavior
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 2 |