Tavukçuluk sektörü, insanlara ve ülkelere sosyal, ekonomik ve sağlık alanlarında birçok fayda sağlamaktadır. Ancak tavukçuluk sektörü bir takım önemli sorunlarla karşı karşıyadır. Bu sorunlardan birisi de bilgi kirliliğidir. Özellikle bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, bilgi kirliliğini çağımızın en önemli sorunlarından biri haline getirmiştir. Bilgi kirliliği, firmalar ve sektörler üzerinde önemli olumsuz etkiler yaratabileceği gibi, markanın itibarını, işletmelerin sunduğu ürün ve hizmetleri de tehdit edebilmektedir. Tavukçuluk sektörü, bilgi kirliliğinden en çok etkilenen sektörler arasındadır ve Türkiye bilgi kirliliğinin kanatlı sektörü üzerindeki etkilerini incelemek için ideal bir örnek teşkil etmektedir. Tavukçuluk sektörü son yıllarda Türkiye'de önemli bir büyüme kaydetmesine rağmen bilgi kirliliği sorunu bu büyümeyi sınırlayan önemli bir faktördür. Türkiye'de çeşitli kurum ve kuruluşların sorunu çözmeye yönelik çalışmaları devam etmektedir. Bu çalışma, bilgi kirliliğinin Türkiye'deki tavuk üreten firmalar üzerindeki etkilerini incelemeyi ve üreticilerin bilgi kirliliği ile mücadele için üstlendikleri faaliyetleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın verileri Türkiye'nin en büyük tavuk üreticisi olan firmalarını bir araya getiren ve Türkiye'deki tüm kanatlı üretiminin %91'ini oluşturan BESD-BİR'e (Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği) üye olan firmalardan elde edilmiştir. Çalışmada tanımlayıcı istatistiksel analizler için frekans dağılımı, aritmetik ortalama, yüzde hesapları gibi temel istatistiksel işlem ve yöntemlerden yararlanılmıştır. Çeşitli amaçlarla Likert tipi sorular da çalışma içerisinde yer almıştır. Üretici firmaların sektördeki bilgi kirliliğinin azaltılması için yaptığı önerileri analiz edebilmek için ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar, bilgi kirliliği sorununun Türkiye'deki tavuk üreticisi firmalar için önemli bir sorun olduğunu göstermektedir. Firmaların önemli bir bölümünün bilgi kirliliği probleminden etkilendikleri için bu sorunu çözmeye ve tüketicileri bilgilendirmeye yönelik çeşitli çalışmaları bulunmaktadır. Bilgi kirliliği sorununun satış, üretim kararları, pazarlama kararları ve yatırım kararları üzerinde hafif ila orta düzeyde etkileri vardır. Satış ve üretim kararlarının pazarlama ve yatırım kararlarına göre biraz daha fazla etkilendiği tespit edilmiştir. Tavuk üreticisi firmalar, bilgi kirliliği sorunlarının çözümü için başarılı bilgilendirme kampanyaları yürütmeyi ve sektördeki iş birliğini artırmayı önemli görmektedir.
Herhangi bir kurumdan destek almamıştır.
Herhangi bir projeden oluşturulmamıştır.
The poultry sector provides people and countries with many benefits in the social, economic and health domains. However, the poultry sector faces a number of important problems. One of these problems is information pollution. The rapid advances in information and communication technologies, in particular, made information pollution one of the most important problems of our contemporary age. Information pollution can have significant negative effects on companies and sectors, as well as threaten the reputation of the brand, the products and services offered by the businesses. The poultry industry is among the most affected by information pollution and Turkey represents an ideal case for studying the effects of information pollution on the poultry industry. The poultry sector has achieved significant growth in Turkey in recent years, but the problem of information pollution is an important factor that limits this growth. There are ongoing efforts by various organizations and agencies in Turkey to solve the problem. This study aims to examine the effects of information pollution on poultry producing companies in Turkey and identify the activities undertaken by producers to fight information pollution. Data were collected from companies that are members of BESD-BİR (Turkish Poultry Meat Producers and Breeders Association), which brings together the largest chicken producing companies in Turkey and account for 91% of all poultry production in Turkey. Basic statistical techniques and procedures such as frequency distributions, percentages, and arithmetic means were used to conduct descriptive statistical analysis. Likert-type questions were also included in the study for various purposes. Descriptive analysis method was used to analyze the suggestions made by the poultry producers to reduce information pollution in the sector. The results show that information pollution problem is an important problem for poultry producing companies in Turkey. Since a significant part of the companies are affected by the problem of information pollution, they have various activities aimed at solving this problem and informing consumers. The problem has slight to moderate effects on the sales, production decisions, marketing decisions, and investment decisions. It has been found that sales and production decisions are affected to a slightly larger extent compared to marketing and investment decisions. Poultry producing companies consider it important to carry out successful information campaigns and increase cooperation in the sector in order to solve information pollution problems.
Herhangi bir projeden oluşturulmamıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Herhangi bir projeden oluşturulmamıştır. |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 10 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 2 |