Çalışmanın amacı, felsefe eğitiminin temel kavramlarından düşünme ile düşüncenin açılımını, analitik felsefe ve yapı-bozucu felsefe temelinde tartışmak ve kimya için önemini belirtmektir. İlkokuldan üniversiteye kadar, üniversite dâhil; öğrencilere, kimya laboratuarlarında yapacakları deneyler reçete halinde sunulmakta ve onların buna göre deney tasarlamaları istenmektedir. Öğrenci, derslerde kazandığı düşünceyle, deneyi tasarımlayabilecek ve pratik düşünme yetisiyle, deney tasarımını gerçekleştirebilecektir. Bu nedenle düşünce ve düşünmenin, kimya eğitimi bakımından da tanıtılması önemlidir. Çalışma yönteminde bütüncü yaklaşım benimsenmiştir. Betimsel tarama yöntemi kullanılmış ve kavram analizi yapılmıştır. Çalışmada düşünme ve düşünce kavramları ile ortaya çıkmalarını hazırlayan kişisel, sosyokültürel faktörler ve kavramların birbirinden farkı, özgünlükleri ve önemleri değerlendirilmiştir. Sonuçta kavramlardan düşünme kavramı eğitiminin, kimya eğitiminde verilme koşulları belirtilmiştir. Düşünme eğitiminin, öğrenciler ile öğretim elemanlarına katkısı ve bazı öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Araştırma makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |