Social media offers businesses the opportunity to reach large audiences, increase brand awareness and strengthen customer interaction. It includes platforms such as Instagram, Facebook, YouTube and X, which can direct people's eating and drinking behaviors. Sharing food photos and videos on these platforms with different features allows businesses to introduce their menus and atmospheres. Therefore, the correct and effective use of social media can affect consumers in business preferences. These effects were taken into consideration and the aim of the study was to see how effective social media is on the selection of food and beverage businesses in the food and beverage activities in Van province, one of the cities of the Eastern Anatolia Region. The data collected with the survey, which is one of the measurement tools, was analyzed in a computer environment. As a result of the findings, it was seen that the participants in Van province took social media posts into consideration before purchasing when choosing a food and beverage business, but they did not share them themselves. As a result of the analysis, it was seen that the data obtained in the research contributed to the literature.
Sosyal medya, işletmelere geniş kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma ve müşteri etkileşimini güçlendirme fırsatı sunmaktadır. Kişilerin yeme içme davranışlarına yön verebilecek instagram, facebook, youtube ve x gibi platformları içermektedir. Farklı özelliklere sahip bu platformlarda yiyecek fotoğraflarının ve videolarının paylaşımı işletmelerin menülerini ve atmosferlerini tanıtmalarına olanak tanır. Bu nedenle sosyal medyanın doğru ve etkili kullanımı, işletme tercihlerinde tüketicileri etkileyebilmektedir. Bu etkiler göz önünde bulundurulmuş ve yapılan çalışmada Doğu Anadolu Bölgesi şehirlerinden olan Van ilindeki yeme içme faaliyetlerinde, sosyal medyanın yiyecek ve içecek işletmelerinin seçimi üzerinde ne kadar etkili olduğunu görmek hedeflenmiştir. Ölçme araçlarından olan anket ile toplanan veriler, bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Bulgular sonucunda, Van ilindeki katılımcıların yiyecek ve içecek işletmesi tercihlerinde, satın alma öncesinde sosyal medya paylaşımlarını dikkate aldıklarını fakat kendilerinin paylaşımda bulunmadıkları görülmüştür. Yapılan araştırmada elde edilen veriler literatürü destekler biçimdeki katkı sağladığı yapılan analizler sonucunda görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gıda Tüketimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |
ATA Dergisi, Bayram KANCA tarafından CC BY-NC 4.0 altında lisanslanmıştır.