Dünyanın yeniden şekillenmesine etki eden küreselleşme kavramı, neredeyse her alanda duyulmaktadır.
Kentler, küresel geçerliliklerin öncelikli alanlarından biri olarak bu sürecin
içinde yer almaktadırlar. Elbette ki, dünya üzerinde kentler farklı sınıflandırmalar
çerçevesinde değerlendirilmelidir. Yine de küresel çağda kentlerin konumlanması
ve durumu önemli bir tartışma konusu olarak öne çıkmaktadır. Bu tartışmada
ünlü, çok büyük ve etkili metropollerin yanında büyük, orta, küçük, istisnai
gibi ölçeklerle sınıflandırılabilecek kentleri de ele almak gereklidir. Orta
ölçekli bir kent, küresel koşullardan nasıl etkilenmektedir ve ona karşı nasıl
bir duruş sergileyebilir? Makalede yürütülen tartışma ve değerlendirme, orta
ölçekli kentlerin, burada örnek olarak Isparta ve Burdur ele alınmıştır, son
yıllarda fazlaca büyüyen bir sektör olan kahve pazarındaki hâkim marka
Starbucks örneğinde küreselleşmiş markalarla kurdukları etkileşimi ele
almaktadır. Bu amaçla, söz konusu iki il merkezinde inceleme, gözlem, alan
araştırması ve görüşmeler yapılmış, istatistiki veriler derlenmiş ve bir
karşılaştırma çerçevesi oluşturulmaya çalışılmıştır. Nihayetinde Türkiye’de
kentlerin küresel koşulları dışlamayan ancak tarihi, sosyal, kültürel, doku,
coğrafi vb. özelliklerinin de göz önünde bulundurulmasının önemine dair
çıkarımlar yapılmıştır.
Küreselleşme Küyerelleşme Kentler Küresel Markalar Isparta Starbucks
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 2 |