Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİGORTA ŞİRKETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİM FAALİYETLERİ

Yıl 2022, Sayı: 9, 108 - 119, 29.09.2022
https://doi.org/10.46236/jovosst.1144737

Öz

Kurumları başarıya ulaştıracak en önemli güç kaynaklarından biri de insan kaynağıdır. Kurumların çalışanları doğru yöntemlerle seçip işe yerleştirmelerinin yanında etkin ve verimli sonuçları almaları ve tercih edilebilir olmaları için çalışanların eğitim ve gelişim faaliyetlerine destek olmaları, iletişimde etkin ve çalışan tatminini sağlamaları gerekmektedir. Kurumsal iletişim şirketlerin amaçlarına ulaşmak için planladıkları iletişim faaliyetlerinin bütünüdür. Teknolojik ilerlemeler ışığında günümüzde sosyal medya uygulamaları kurumların ve bireylerin hayatında önemli rol oynamaktadır. Kurumlar oluşturdukları hesaplarla Instagram Facebook Twitter gibi kanallar ile paydaşlarına hızlı ve düşük maliyet ile ulaşabilmektedir. Bu çalışmada yoğun rekabetin yaşandığı sektörlerden biri olan sigortacılık alanında faaliyetlerine devam eden beş şirketin insan kaynakları alanında Instagram üzerinden paylaşımlarının anlaşılması amaçlanmıştır. Araştırmanın verilerine belirlenen kurumların resmi insan kaynakları Instagram hesapları aracılığı ile ulaşılmıştır. Bu amaca yönelik Mayıs 2021 dönemi itibari ile elde edilen veriler için nitel bir araştırma yapılmış olup içerik analizi ile paylaşımların gruplandırmasına gidilmiştir. Sigorta şirketlerinin insan kaynakları alanında yaptıkları paylaşımların daha çok özel günler ve haftalar, insan kaynakları uygulamaları hakkında bilgilendirme, yapılan ya da katılım sağlanan etkinlik haberlerinin iletilmesi şeklinde olduğu görülmüştür. Sigorta şirketlerinin paylaşımlarının ağırlıkları şirket politikaları doğrultusunda farklılık göstermektedir. Çalışmanın alanla ilgilenen araştırmacı yöneticilere yararlı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ahammad, T. (2017). “Personnel Management to Human Resource Management (HRM): How HRM Functions”, Journal of Modern Accounting and Auditing, 13(9), 412-420.
  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’ de Pazarlama Stratejileri, Ankara, Efil Yayınevi.
  • Akkaya, D. T. (2013). “Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının Tutum, Davranış ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi SBE.
  • Akyürek, R. (2005), Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hale Nur Güler 0000-0002-6333-1849

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Güler, H. N. (2022). SİGORTA ŞİRKETLERİNİN İNSAN KAYNAKLARI İLETİŞİM FAALİYETLERİ. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi(9), 108-119. https://doi.org/10.46236/jovosst.1144737