Bu çalışmanın amacı, 20219 ve 2021 yılları arasında Türkiye’de Mesleki İngilizce Öğretimi üzerine yapılan lisansüstü tez araştırmalarının güncel durumunu analiz etmektir. Yapılan araştırma çerçevesinde, YÖK Ulusal Tez Merkezi taranarak 23 akademik tez araştırmasına ulaşılmıştır. 23 akademik tez araştırmalarından 21’i yüksek lisans tezi ve 2’si doktora tezidir. Konu bağlamında, son üç yılda en fazla araştırmanın 2020 yılında yapıldığı bilgisine ulaşılmıştır. Bununla birlikte araştırmalarda yer alan bütün bölümler, dikkate alınmış ve incelenmiştir. Araştırmalardan 6’sının alan uzmanı, 11’inin öğrenen, 9’unun öğretim programı, 10’unun öğretim strateji-yöntem-teknik üzerine temellendirildiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaların temellendirildikleri boyutlar dikkate alındığında, araştırmaların veri kaynağının çok yönlü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 23 akademik tez araştırması incelenirken araştırma boyutları arasından en çok kullanılan veri kaynağının öğrenen boyutu olduğu belirlenmiştir. Buna rağmen yapılan araştırmaların analizi çerçevesinde, öğretimi ölçme ve değerlendirme, hizmet içi eğitim ve öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlar üzerine temellendirilen araştırmanın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonunda, 23 lisansüstü tezlerden elde edilen veriler ışığında öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 10 |