Vergi, özetle kamu giderlerinin karşılamasında kullanılan temel bir finansman aracıdır. Her vatandaşın öncelikle yerine getirmesi gereken görevlerden birisidir. Devlet tarafından vergilerin eksiksiz olarak toplanabilmesi için tüm vatandaşların vergi bilincine sahip olması çok önemlidir. Vergi bilinci konusunda eğitimin önemi ve araştırılması bu çalışmanın konusudur. Çalışmada, Artvin Çoruh Üniversitesi Borçka Acarlar Meslek Yüksekokulu 1. ve 2. sınıf öğrencilerine anket çalışması uygulanarak vergi bilgisi, vergi ahlakı ve vergi bilinci düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Anket için, Borçka Acarlar Meslek Yüksekokulunun seçilmesinin sebebi, bölüm sayısının çok olmasına rağmen müfredatında vergi ve muhasebe ile ilgili eğitimin yapıldığı tek bölümün Maliye Programı(Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü) olması ve bu bölümün anket sonucunu diğer bölümlerle kıyaslama isteğidir. Ankete katılan toplam öğrenci sayısı 84 kişidir. Anket verilerinin değerlendirme aşamasında ise, frekans analizi ve yüzdelik dağılımlarla birlikte normallik testi, one-way anova testi ve bağımsız gruplar t-testi analizi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, belirgin olarak Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü öğrencilerinin vergi bilinç düzeylerinin diğer bölüm öğrencilerinden daha yüksek olduğu görülmüştür.
ETİK KURULU KARARI EKTEDİR.
In short, tax is a basic financing tool used to meet public expenses. It is one of the duties that every citizen must fulfill first. It is very important that all citizens have tax awareness so that taxes can be collected completely by the state. The importance of education and research on tax awareness is the subject of this study. In the study, it was aimed to determine the levels of tax knowledge, tax morale and tax awareness by applying a survey to the 1st and 2nd year students of Artvin Çoruh University Borcka Acarlar Vocational School. The reason why Borçka Acarlar Vocational School was chosen for the survey is that, although it has a large number of departments, the only department in its curriculum that provides tax and accounting-related training is Finance Program(Department of Finance, Banking and Insurance). The survey has been aimed to compare the results of the finance department with the results of other departments. The total number of students participating in the survey is 84 people. During the evaluation phase of the survey data, normality test, one-way anova test and independent groups t-test analysis were applied along with frequency analysis and percentage distributions. As a result of the study, it was observed that the tax awareness levels of the students of the Department of Finance, Banking and Insurance were significantly higher than the students of other departments.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Vergilendirme Muhasebesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 14 |