Amaç: Bu araştırma, akademik erteleme davranışı ile mesleki güdülenme ve temel psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkini incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı türde tasarlanan bu çalışma, Amasya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde hemşirelik ve ebelik bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin gönüllü katılımıyla (n:238) yürütülmüştür. Veriler; tanıtıcı bilgi formu, güdülenme kaynakları ve sorunları ölçeği (GKSÖ), temel psikolojik ihtiyaç değerlendirme ölçeği ve akademik erteleme ölçeği (AEÖ) aracılığıyla Mart-Nisan 2020 tarihinde toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel analizler için NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 (Kaysville, Utah, USA) programı kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin; %63.9’u hemşirelik, %36.1’i ebelik bölümü öğrencisi, %92.9’u kadın ve yaş ortalaması 20.76±2.18 yıldır. Çalışmada, Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçek puanı ortalaması 77.60±10.93, Akademik Erteleme ölçek puan ortalaması 66.65±13.27 ve Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçek puan ortalaması 4.14±0.55 olarak bulunmuştur. Değişkenler arasındaki ilişki incelendiğinde, temel psikolojik ihtiyaçlar ile akademik erteleme eğilimi arasında pozitif yönlü zayıf ilişki (r=0.330; p<0.01), güdülenme düzeyi ile akademik erteleme arasında pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı orta düzeyde ilişki tespit edilmiştir (r=0.538; p<0.01).
Sonuç: Bu çalışma sonucunda öğrencilerde akademik erteleme durumunun ortalamanın üzerinde olduğu ancak akademik erteleme ile temel psikolojik ihtiyaçlar ve mesleki güdülenme düzeyi arasında anlamlı bir ilişkinin bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Akademik Erteleme Mesleki Güdülenme Temel Psikolojik İhtiyaçlar Öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |