Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Students' Professional Motivation And Basic Psychological Needs And Academic Procrastination Behavior

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 15, 18.04.2022
https://doi.org/10.54061/jphn.1017466

Öz

Kaynakça

  • Acat, M.B. & Köşgeroğlu, N. (2006). Güdülenme kaynakları ve sorunları ölçeği. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7:204-210.
  • Akbağ, M. & Ümmet, D. (2017). Predictive role of grit and basic psychological needs satisfaction on subjetive well-being for young adults. Journal of Education and Practice, 8(26),127-135.
  • Aktaş, D & Sançar, B. (2021). The relationship between professional motivation levels and self-directed learning skills in nursing students. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 13(2), 346 - 352. Doi: 10.5336/nurses.2020-78542.
  • Ashraf, M., Malik, J.A., & Musharraf, S. (2019). Academic stress predicted by academic procrastination among young adults: Moderating role of peer ınfluence resistance. Journal of Liaquat University of Medical & Health Sciences,18(1),65-70. https://doi.org/ 10.22442/jlumhs.191810603
  • Aydın, A. & Kahraman, N. (2020). Hemşirelik öğrencilerinde kendini sabotaj: psikolojik ihtiyaçlar ve öz-duyarlık üzerine etkisi. Cukurova Medical Journal, 5(4):1625-1633. https://doi.org/ 10.17826/cumj.7481
  • Ayyıldız, F.& Dilmaç, B. (2017). Ergenlerin sahip oldukları değerler ile akademik erteleme ve genel erteleme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler. Çekmece İzü Sosyal Bilimler Dergisi, 5,10-11:127 – 146
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M., & Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7 (2) ,57-73
  • Başpınar, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme davranışları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişki. Turkish Studies, 15(2),1197-1219. https://doi.org/ 10.29228/TurkishStudies.41436
  • Baumeister, R. (2018). Self-Regulation and Self-Control: Selected works of Roy F. Baumeister (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315175775
  • Brando-Garrido C, Montes-Hidalgo J, Limonero JT, Gómez-Romero MJ.& Tomás-Sábado J. (2020). Relationship of academic procrastination with perceived competence, coping, self-esteem and self-efficacy in Nursing students. Enfermería Clínica, 30 (6):398–403. https://doi.org/10.1016 / j.enfcle.2019.07.013
  • Can, S. & Zeren, Ş.G. (2019). The role of ınternet addiction and basic psychological needs in explaining the academic procrastination behavior of adolescents. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(2),1012-1040. https://doi.org/10.14812/cufej.544325
  • Celik, C.B. & Odacı, H. (2015). Explanation of academic procrastianation by some personal and psychological variables, Hacettepe Unıversıty Journal of Educatıon, 30:31-47
  • Cerit, B & Coşkun, S. (2018). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki güdülenme düzeyi ile meslek algısı arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(4),283-289 .
  • Cihangir Çankaya, Z. (2009). Öğretmen adaylarında temel psikolojik ihtiyaçların doyumu ve iyi olma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,7 (3),691-711.
  • Civci H. & Şener E. (2012). Hemşire adaylarının mesleki güdülenme düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi,5(4), 142-149.
  • Codina N., Valenzuela R., Pestana JV. & Gonzalez-Conde J. (2018). Relations between student procrastination and teaching styles: Autonomy-Supportive and Controlling. Frontiers in Psychology, 9, 809. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.00809.
  • Çakıcı, DÇ. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çelik, Ç. B., & Odacı, H. (2017). Psycho‐educational group intervention based on reality therapy to cope with academic procrastination. Journal of Rational‐Emotive & Cognitive‐Behavior Therapy, 36, 220– 233. https://doi.org/10.1007/s10942-017-0283-1
  • Çelik, S., Şahin, E., Dadak, F., Sıdal, S.G. & Akyüz, F. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki güdülenme düzeyleri ve etkileyen faktörler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 1(2),43-56. https://doi.org/10.17681/hsp.16373
  • Guo, M., Yin, X., Wang, C., Nie, L. & Wang, G. (2019).Emotional intelligence an academic procrastination among junior college nursing students. J. Adv. Nurs, 75(11),2710–2718. https://doi.org/10.1111/jan.14101
  • Gurumoorthy, R.& Kumar N. (2019). Study of impactful motivational factors to overcome procrastination among engineering students, Procedia Computer Science, 172, 709-717. https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.05.101
  • Güllerci, H. & Oflaz, F. (2010). Ambulans ve acil bakım teknikerliği eğitimi alan öğrencilerin öğrenme stil ve stratejilerinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi, 52:112-120.
  • He, S. (2017). A multivariate investigation into academic procrastination of university students. Open Journal of Social Sciences, 5(10):12–24. https://doi.org/10.4236/jss.2017.510002
  • Kaya, H. & Altun, ŞÖ. (2018). Hemşirelerin temel psikolojik ihtiyaçları ve etkileyen faktörler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi,5:295–305. https://doi.org/10.17827/aktd.514723
  • Kesici, Ş. (2008). Yeni Psikolojik İhtiyaç Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması: Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,20,493-500.
  • Kesici, Ş., Üre, Ö., Bozgeyikli, H. & Sünbül, A.M. (2003). Temel psikolojik ihtiyaçlar ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. VII. Ulusal PDR Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, Malatya
  • Kınık, Ö & Odacı, H. (2020). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: Bazı bireysel ve çevresel değişkenler bir etken olabilir mi?. Journal of Higher Education and Science,10(1),183-192 https://doi.org/ 10.5961/jhes.2020.380
  • Korkmaz, A.Ç. & İpekçi, N.N. (2015). Hemşirelik eğitiminde güdülenme: öğrencilerin içsel ve dışsal güdülenme kaynakları. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3 (2),121-131. https://doi.org/10.5222/SHYD.2015.121
  • Köksal, G. & Yurttaş, A (2015). Profesyonel motivasyon of nursing student. Balıkesir Health Sciences Journal, 4: 10-5 https://doi.org/10.5505/bsbd.2015.65487
  • Loeffler S.N., Stumpp J., Grund S., Limberger M.F. & Ebner-Priemer U.W. (2019). Fostering self-regulation to overcome academic procrastination using interactive ambulatory assessment. Learning and Individual Differences, 75:101760. https://doi.org/.org/10.1002/jcad.12243
  • Lowinger, R. J., Kuo, B. C.H., Song, H.-A., Mahadevan, L., Kim, E., Liao, K. Y.-H., Chang, C. Y., Kwon, K.-A., & Han, S. (2016). Predictors of academic procrastination in asian ınternational college students. Journal of Student Affairs Research and Practice,53 (1), 90-104. https://doi.org/10.1080/19496591.2016.1110036
  • Ocak, G. & Bulut, R. (2015). The scale of academic procrastination: Validity and reliability study . International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (2),584-598. https://doi.org/ 10.24289/ijsser.106455
  • Ocakçı, A. & Bilgin Z. (2011). Ebelik öğrencilerinde mesleki güdülenme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi,14(3),40-46
  • Ocansey, G., Addo, C., Onyeaka, HK, Andoh-Arthur, J. & Oppong Asante, K. (2020). The ınfluence of personality types on academic procrastination among undergraduate students, International Journal of School & Educational Psychology https://doi.org/10.1080/21683603.2020.1841051
  • Odacı, H. & Kaya, F. (2019). Mükemmeliyetçilik ve umutsuzluğun akademik erteleme davranışı üzerindeki rolü: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi,9(1),43-51. https://doi.org/ 10.5961/jhes.2019.308
  • Özer, B.U., Demir, A.& Ferrari, J.R. (2009). Exploring academic procrastination among Turkish students: Possible gender differences in prevalence and reasons. J Soc Psychol,149(2),241-57. https://doi.org/10.3200/socp.149.2.241-257.
  • Özlü Kahraman, Z., Gümüş, K., Güngörmüş, K., Avşar, G., & Özer, N. (2014). Sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin mesleklerine ilişkin güdülenme kaynakları ve sorunlarının incelenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 11 (1), 47-53.
  • Sapmaz, F., Doğan, T., Sapmaz, S., Temizel, S., & Tel, F. (2012). Examining predictive role of psychological need satisfaction on happiness in terms of self determination theory. Social and Behavioral Sciences,55,861-868.
  • Sarı, İ., Yenigün, Ö., Altıncı, E.E. & Öztürk, A. (2011). Temel psikolojik ihtiyaçların tatmininin genel öz yeterlik ve sürekli kaygı üzerine etkisi. Spormetre, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(4),149-156.
  • Sarıkaya Aydın, K. & Koçak, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (3) , 17-38. https://doi.org/ 10.29065/usakead.256378
  • Steel, P., & Klingsieck, K.B. (2016). Academic procrastination: Psychological antecedents revisited. Australian Psychologist, 51(1),36-46. https://doi.org 10.1111/ap.12173
  • Türkdoğan, T. & Duru, E. (2012). Üniversite öğrencilerinde temel ihtiyaçların karşılanma düzeyinin bazı sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1 (22),199-223.
  • Uçar, H. (2020). Okul eğitimde okul dışı okulları ve akademik erteleyicileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3),40-55.
  • Uçar, H. Bozkurt, A., & Zawacki-Richter, O. (2021). Academıc procrastınatıon andmperformance ın dıstance educatıon: A causal-comparatıve study ın an onlıne learnıng envıronment. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(4), 13-23. https://doi.org 10.17718/tojde.1002726
  • Vural, L. & Gündüz, G.F. (2019). Öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışları ile bilişsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 18(1), 307-330. https://doi.org10.17051/ilkonline.2019.5272

Öğrencilerde Mesleki Güdülenmenin ve Temel Psikolojik İhtiyaçların, Akademik Erteleme Davranışıyla İlişkisi

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 15, 18.04.2022
https://doi.org/10.54061/jphn.1017466

Öz

Amaç: Bu araştırma, akademik erteleme davranışı ile mesleki güdülenme ve temel psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkini incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı türde tasarlanan bu çalışma, Amasya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde hemşirelik ve ebelik bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin gönüllü katılımıyla (n:238) yürütülmüştür. Veriler; tanıtıcı bilgi formu, güdülenme kaynakları ve sorunları ölçeği (GKSÖ), temel psikolojik ihtiyaç değerlendirme ölçeği ve akademik erteleme ölçeği (AEÖ) aracılığıyla Mart-Nisan 2020 tarihinde toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel analizler için NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 (Kaysville, Utah, USA) programı kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin; %63.9’u hemşirelik, %36.1’i ebelik bölümü öğrencisi, %92.9’u kadın ve yaş ortalaması 20.76±2.18 yıldır. Çalışmada, Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçek puanı ortalaması 77.60±10.93, Akademik Erteleme ölçek puan ortalaması 66.65±13.27 ve Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçek puan ortalaması 4.14±0.55 olarak bulunmuştur. Değişkenler arasındaki ilişki incelendiğinde, temel psikolojik ihtiyaçlar ile akademik erteleme eğilimi arasında pozitif yönlü zayıf ilişki (r=0.330; p<0.01), güdülenme düzeyi ile akademik erteleme arasında pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı orta düzeyde ilişki tespit edilmiştir (r=0.538; p<0.01).
Sonuç: Bu çalışma sonucunda öğrencilerde akademik erteleme durumunun ortalamanın üzerinde olduğu ancak akademik erteleme ile temel psikolojik ihtiyaçlar ve mesleki güdülenme düzeyi arasında anlamlı bir ilişkinin bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acat, M.B. & Köşgeroğlu, N. (2006). Güdülenme kaynakları ve sorunları ölçeği. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7:204-210.
  • Akbağ, M. & Ümmet, D. (2017). Predictive role of grit and basic psychological needs satisfaction on subjetive well-being for young adults. Journal of Education and Practice, 8(26),127-135.
  • Aktaş, D & Sançar, B. (2021). The relationship between professional motivation levels and self-directed learning skills in nursing students. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 13(2), 346 - 352. Doi: 10.5336/nurses.2020-78542.
  • Ashraf, M., Malik, J.A., & Musharraf, S. (2019). Academic stress predicted by academic procrastination among young adults: Moderating role of peer ınfluence resistance. Journal of Liaquat University of Medical & Health Sciences,18(1),65-70. https://doi.org/ 10.22442/jlumhs.191810603
  • Aydın, A. & Kahraman, N. (2020). Hemşirelik öğrencilerinde kendini sabotaj: psikolojik ihtiyaçlar ve öz-duyarlık üzerine etkisi. Cukurova Medical Journal, 5(4):1625-1633. https://doi.org/ 10.17826/cumj.7481
  • Ayyıldız, F.& Dilmaç, B. (2017). Ergenlerin sahip oldukları değerler ile akademik erteleme ve genel erteleme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler. Çekmece İzü Sosyal Bilimler Dergisi, 5,10-11:127 – 146
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M., & Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7 (2) ,57-73
  • Başpınar, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme davranışları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişki. Turkish Studies, 15(2),1197-1219. https://doi.org/ 10.29228/TurkishStudies.41436
  • Baumeister, R. (2018). Self-Regulation and Self-Control: Selected works of Roy F. Baumeister (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315175775
  • Brando-Garrido C, Montes-Hidalgo J, Limonero JT, Gómez-Romero MJ.& Tomás-Sábado J. (2020). Relationship of academic procrastination with perceived competence, coping, self-esteem and self-efficacy in Nursing students. Enfermería Clínica, 30 (6):398–403. https://doi.org/10.1016 / j.enfcle.2019.07.013
  • Can, S. & Zeren, Ş.G. (2019). The role of ınternet addiction and basic psychological needs in explaining the academic procrastination behavior of adolescents. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(2),1012-1040. https://doi.org/10.14812/cufej.544325
  • Celik, C.B. & Odacı, H. (2015). Explanation of academic procrastianation by some personal and psychological variables, Hacettepe Unıversıty Journal of Educatıon, 30:31-47
  • Cerit, B & Coşkun, S. (2018). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki güdülenme düzeyi ile meslek algısı arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(4),283-289 .
  • Cihangir Çankaya, Z. (2009). Öğretmen adaylarında temel psikolojik ihtiyaçların doyumu ve iyi olma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,7 (3),691-711.
  • Civci H. & Şener E. (2012). Hemşire adaylarının mesleki güdülenme düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi,5(4), 142-149.
  • Codina N., Valenzuela R., Pestana JV. & Gonzalez-Conde J. (2018). Relations between student procrastination and teaching styles: Autonomy-Supportive and Controlling. Frontiers in Psychology, 9, 809. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.00809.
  • Çakıcı, DÇ. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çelik, Ç. B., & Odacı, H. (2017). Psycho‐educational group intervention based on reality therapy to cope with academic procrastination. Journal of Rational‐Emotive & Cognitive‐Behavior Therapy, 36, 220– 233. https://doi.org/10.1007/s10942-017-0283-1
  • Çelik, S., Şahin, E., Dadak, F., Sıdal, S.G. & Akyüz, F. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin mesleki güdülenme düzeyleri ve etkileyen faktörler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 1(2),43-56. https://doi.org/10.17681/hsp.16373
  • Guo, M., Yin, X., Wang, C., Nie, L. & Wang, G. (2019).Emotional intelligence an academic procrastination among junior college nursing students. J. Adv. Nurs, 75(11),2710–2718. https://doi.org/10.1111/jan.14101
  • Gurumoorthy, R.& Kumar N. (2019). Study of impactful motivational factors to overcome procrastination among engineering students, Procedia Computer Science, 172, 709-717. https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.05.101
  • Güllerci, H. & Oflaz, F. (2010). Ambulans ve acil bakım teknikerliği eğitimi alan öğrencilerin öğrenme stil ve stratejilerinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi, 52:112-120.
  • He, S. (2017). A multivariate investigation into academic procrastination of university students. Open Journal of Social Sciences, 5(10):12–24. https://doi.org/10.4236/jss.2017.510002
  • Kaya, H. & Altun, ŞÖ. (2018). Hemşirelerin temel psikolojik ihtiyaçları ve etkileyen faktörler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi,5:295–305. https://doi.org/10.17827/aktd.514723
  • Kesici, Ş. (2008). Yeni Psikolojik İhtiyaç Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması: Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,20,493-500.
  • Kesici, Ş., Üre, Ö., Bozgeyikli, H. & Sünbül, A.M. (2003). Temel psikolojik ihtiyaçlar ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. VII. Ulusal PDR Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, Malatya
  • Kınık, Ö & Odacı, H. (2020). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: Bazı bireysel ve çevresel değişkenler bir etken olabilir mi?. Journal of Higher Education and Science,10(1),183-192 https://doi.org/ 10.5961/jhes.2020.380
  • Korkmaz, A.Ç. & İpekçi, N.N. (2015). Hemşirelik eğitiminde güdülenme: öğrencilerin içsel ve dışsal güdülenme kaynakları. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3 (2),121-131. https://doi.org/10.5222/SHYD.2015.121
  • Köksal, G. & Yurttaş, A (2015). Profesyonel motivasyon of nursing student. Balıkesir Health Sciences Journal, 4: 10-5 https://doi.org/10.5505/bsbd.2015.65487
  • Loeffler S.N., Stumpp J., Grund S., Limberger M.F. & Ebner-Priemer U.W. (2019). Fostering self-regulation to overcome academic procrastination using interactive ambulatory assessment. Learning and Individual Differences, 75:101760. https://doi.org/.org/10.1002/jcad.12243
  • Lowinger, R. J., Kuo, B. C.H., Song, H.-A., Mahadevan, L., Kim, E., Liao, K. Y.-H., Chang, C. Y., Kwon, K.-A., & Han, S. (2016). Predictors of academic procrastination in asian ınternational college students. Journal of Student Affairs Research and Practice,53 (1), 90-104. https://doi.org/10.1080/19496591.2016.1110036
  • Ocak, G. & Bulut, R. (2015). The scale of academic procrastination: Validity and reliability study . International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (2),584-598. https://doi.org/ 10.24289/ijsser.106455
  • Ocakçı, A. & Bilgin Z. (2011). Ebelik öğrencilerinde mesleki güdülenme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi,14(3),40-46
  • Ocansey, G., Addo, C., Onyeaka, HK, Andoh-Arthur, J. & Oppong Asante, K. (2020). The ınfluence of personality types on academic procrastination among undergraduate students, International Journal of School & Educational Psychology https://doi.org/10.1080/21683603.2020.1841051
  • Odacı, H. & Kaya, F. (2019). Mükemmeliyetçilik ve umutsuzluğun akademik erteleme davranışı üzerindeki rolü: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi,9(1),43-51. https://doi.org/ 10.5961/jhes.2019.308
  • Özer, B.U., Demir, A.& Ferrari, J.R. (2009). Exploring academic procrastination among Turkish students: Possible gender differences in prevalence and reasons. J Soc Psychol,149(2),241-57. https://doi.org/10.3200/socp.149.2.241-257.
  • Özlü Kahraman, Z., Gümüş, K., Güngörmüş, K., Avşar, G., & Özer, N. (2014). Sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin mesleklerine ilişkin güdülenme kaynakları ve sorunlarının incelenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 11 (1), 47-53.
  • Sapmaz, F., Doğan, T., Sapmaz, S., Temizel, S., & Tel, F. (2012). Examining predictive role of psychological need satisfaction on happiness in terms of self determination theory. Social and Behavioral Sciences,55,861-868.
  • Sarı, İ., Yenigün, Ö., Altıncı, E.E. & Öztürk, A. (2011). Temel psikolojik ihtiyaçların tatmininin genel öz yeterlik ve sürekli kaygı üzerine etkisi. Spormetre, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(4),149-156.
  • Sarıkaya Aydın, K. & Koçak, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (3) , 17-38. https://doi.org/ 10.29065/usakead.256378
  • Steel, P., & Klingsieck, K.B. (2016). Academic procrastination: Psychological antecedents revisited. Australian Psychologist, 51(1),36-46. https://doi.org 10.1111/ap.12173
  • Türkdoğan, T. & Duru, E. (2012). Üniversite öğrencilerinde temel ihtiyaçların karşılanma düzeyinin bazı sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1 (22),199-223.
  • Uçar, H. (2020). Okul eğitimde okul dışı okulları ve akademik erteleyicileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3),40-55.
  • Uçar, H. Bozkurt, A., & Zawacki-Richter, O. (2021). Academıc procrastınatıon andmperformance ın dıstance educatıon: A causal-comparatıve study ın an onlıne learnıng envıronment. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(4), 13-23. https://doi.org 10.17718/tojde.1002726
  • Vural, L. & Gündüz, G.F. (2019). Öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışları ile bilişsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 18(1), 307-330. https://doi.org10.17051/ilkonline.2019.5272
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zeliha Karapelit 0000-0001-7751-645X

Aslı Memiş 0000-0003-1220-2104

Erken Görünüm Tarihi 18 Nisan 2022
Yayımlanma Tarihi 18 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karapelit, Z., & Memiş, A. (2022). Öğrencilerde Mesleki Güdülenmenin ve Temel Psikolojik İhtiyaçların, Akademik Erteleme Davranışıyla İlişkisi. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 4(1), 1-15. https://doi.org/10.54061/jphn.1017466