Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilim Merkezlerinin Uluslararası Sınavlardaki Başarıya Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 52 - 60, 23.12.2016

Öz

21. yüzyıl dünyasının eğitimli ve bilgili
bireylerinden olmak için, öğrencilerin fen, teknoloji, mühendislik ve
matematiğin (STEM) temellerini çok iyi bir şekilde bilmeleri ve anlamaları
gerekmektedir. Günümüzde bilim merkezleri fen, teknoloji, mühendislik ve
matematik eğitimi için oluşturulmuş; STEM eğitimi uygulamaları için en uygun
ortamlar olarak görülmektedir. Çünkü bu merkezlerde uygulanan eğitim
metodolojisi STEM eğitimine dayanmaktadır. Türkiye’de yeni açılan bilim
merkezleri büyükşehir belediyeleri ve TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel Araştırmalar
Kurumu) tarafından desteklenmektedir. Bu çalışmada 8 hafta boyunca STEM eğitimi
alan 35 öğrenci bulunmaktadır. Uygulanan programın katılımcılar üzerindeki etkisinin
incelenmesi için ön test ve son test uygulamaları yapılmıştır. Bu çalışma ile
bilim merkezlerinin TIMSS ve PISA gibi uluslararası sınavlardaki başarıya
etkileri ortaya koyulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Bayar, V., & Bayar, S. A. (Kasım, 2013). TIMSS 2011 matematik başarısı ulusal değerlendirme raporu. Türk Eğitim Sendikası TIMSS 2011 Matematik Başarısı Ulusal Değerlendirme Raporu, Ankara.
  • Bell, P., Lewentstein, B., Shouse, A. W., & Feder, M. A. (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Berry, M. R., Chalmers, C., & Chandra, V. (2012). STEM futures and practice, can we teach STEM in a meaningful and integrated way. 2nd International STEM in Education Conference. Beijing, China.
  • Buxton, C. A., (2001). Modeling science teaching on science practice? Painting a more accurate picture through an ethnographic lab study. Journal of Research in Science Teaching, 38, 387-407.
  • Bybee, R. W. (2010a). The teaching of science: 21th century perspectives. Arlington, Virginia: NSTA Press.
  • Bybee, R. W. (2010b). What is STEM education. Science, 239, 996.
  • Corlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: Implications for educating our teachers in the age of innovation. Education and Science, 39 (171), 74-85.
  • Corlu, M. S. (2014). FeTeMM eğitimi makale çağrı mektubu [Call for STEM education research in the Turkish context]. Turkish Journal of Education, 3(1), 4-10.
  • Danilov, V. J. (1982). Science and technology centers. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Grubbs, M. E. & Grubbs, S. (2015). Beyond science and math: integrating geography education.Technology and engineering teacher, 40, 17-21.
  • Hüküm, F. N. (2014). Proceedings from NAMES 2014: 4th General Assembly Meeting. Okul dışı öğrenme ortamlarında bilim merkezlerinin yeri. Bursa.
  • Lederman, L. (1998). The ICSU Programme on Capacity Building in Science. Studies in Science Education, 31, 73–91.
  • Meyrick, K. M. (2012). How STEM education improves student learning. Meridian 14(1).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016). STEM eğitimi raporu.
  • Mullis, I. V., Martin, M. O., Foy, P., & Arora, A. (2012). TIMSS 2011 international results in mathematics.
  • OECD (2016). Programme for international student assessment. Online erişim: https://www.oecd.org/pisa/data/, Erişim tarihi: 10.12.2016.
  • Rennie, L. J. (2007). Learning science Outside of School. S. K. Abell and N. G. Lederman (Ed), Handbook of Research on Science Education, (pp. 125-167). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Shamos, B. M. H. (1995). The myth of scientific literacy. New Brunswick, NJ: Rutgers University Press.
  • TIMSS (2016). TIMSS 2015 and TIMSS advanced 2015 international results. Online erişim: http://timss2015.org/ , Erişim tarihi: 10.12.2016.
  • TÜBİTAK (2014). 4003-Bilim merkezi kurulması destek programı. Online erişim: https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/icerik-4003-bilim-merkezi-kurulmasi-destek-programi, Erişim tarihi: 10.12.2016.
  • Tseng, K. H., Chang, C. C., Lou, S. J., & Chen, W. P. (2011). Attitudes towards science, technology, engineering and mathematics (STEM) in a project-based learning (PjBL) environment. International Journal of Technology and Design Education, 23(1), 87-102.
  • Wellington, J. (1990). Formal and informal learning in science: The role of interactive science centres. Physics Education, 25, 247-252.

The Effect of Science Centers on Students’ Achievements in International Examinations

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 52 - 60, 23.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Bayar, V., & Bayar, S. A. (Kasım, 2013). TIMSS 2011 matematik başarısı ulusal değerlendirme raporu. Türk Eğitim Sendikası TIMSS 2011 Matematik Başarısı Ulusal Değerlendirme Raporu, Ankara.
  • Bell, P., Lewentstein, B., Shouse, A. W., & Feder, M. A. (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Berry, M. R., Chalmers, C., & Chandra, V. (2012). STEM futures and practice, can we teach STEM in a meaningful and integrated way. 2nd International STEM in Education Conference. Beijing, China.
  • Buxton, C. A., (2001). Modeling science teaching on science practice? Painting a more accurate picture through an ethnographic lab study. Journal of Research in Science Teaching, 38, 387-407.
  • Bybee, R. W. (2010a). The teaching of science: 21th century perspectives. Arlington, Virginia: NSTA Press.
  • Bybee, R. W. (2010b). What is STEM education. Science, 239, 996.
  • Corlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: Implications for educating our teachers in the age of innovation. Education and Science, 39 (171), 74-85.
  • Corlu, M. S. (2014). FeTeMM eğitimi makale çağrı mektubu [Call for STEM education research in the Turkish context]. Turkish Journal of Education, 3(1), 4-10.
  • Danilov, V. J. (1982). Science and technology centers. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Grubbs, M. E. & Grubbs, S. (2015). Beyond science and math: integrating geography education.Technology and engineering teacher, 40, 17-21.
  • Hüküm, F. N. (2014). Proceedings from NAMES 2014: 4th General Assembly Meeting. Okul dışı öğrenme ortamlarında bilim merkezlerinin yeri. Bursa.
  • Lederman, L. (1998). The ICSU Programme on Capacity Building in Science. Studies in Science Education, 31, 73–91.
  • Meyrick, K. M. (2012). How STEM education improves student learning. Meridian 14(1).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016). STEM eğitimi raporu.
  • Mullis, I. V., Martin, M. O., Foy, P., & Arora, A. (2012). TIMSS 2011 international results in mathematics.
  • OECD (2016). Programme for international student assessment. Online erişim: https://www.oecd.org/pisa/data/, Erişim tarihi: 10.12.2016.
  • Rennie, L. J. (2007). Learning science Outside of School. S. K. Abell and N. G. Lederman (Ed), Handbook of Research on Science Education, (pp. 125-167). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Shamos, B. M. H. (1995). The myth of scientific literacy. New Brunswick, NJ: Rutgers University Press.
  • TIMSS (2016). TIMSS 2015 and TIMSS advanced 2015 international results. Online erişim: http://timss2015.org/ , Erişim tarihi: 10.12.2016.
  • TÜBİTAK (2014). 4003-Bilim merkezi kurulması destek programı. Online erişim: https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/icerik-4003-bilim-merkezi-kurulmasi-destek-programi, Erişim tarihi: 10.12.2016.
  • Tseng, K. H., Chang, C. C., Lou, S. J., & Chen, W. P. (2011). Attitudes towards science, technology, engineering and mathematics (STEM) in a project-based learning (PjBL) environment. International Journal of Technology and Design Education, 23(1), 87-102.
  • Wellington, J. (1990). Formal and informal learning in science: The role of interactive science centres. Physics Education, 25, 247-252.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Havva Kırgız

Aygül Koyuncu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kırgız, H., & Koyuncu, A. (2016). Bilim Merkezlerinin Uluslararası Sınavlardaki Başarıya Etkisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 1(1), 52-60.