21. yüzyıl dünyasının eğitimli ve bilgili
bireylerinden olmak için, öğrencilerin fen, teknoloji, mühendislik ve
matematiğin (STEM) temellerini çok iyi bir şekilde bilmeleri ve anlamaları
gerekmektedir. Günümüzde bilim merkezleri fen, teknoloji, mühendislik ve
matematik eğitimi için oluşturulmuş; STEM eğitimi uygulamaları için en uygun
ortamlar olarak görülmektedir. Çünkü bu merkezlerde uygulanan eğitim
metodolojisi STEM eğitimine dayanmaktadır. Türkiye’de yeni açılan bilim
merkezleri büyükşehir belediyeleri ve TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel Araştırmalar
Kurumu) tarafından desteklenmektedir. Bu çalışmada 8 hafta boyunca STEM eğitimi
alan 35 öğrenci bulunmaktadır. Uygulanan programın katılımcılar üzerindeki etkisinin
incelenmesi için ön test ve son test uygulamaları yapılmıştır. Bu çalışma ile
bilim merkezlerinin TIMSS ve PISA gibi uluslararası sınavlardaki başarıya
etkileri ortaya koyulmaya çalışılmıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |