Fen
eğitimi sadece kapalı bir sınıf ortamında değil okul dışında da
gerçekleştirilebilir. Yapılan çalışmalar okul dışı öğrenme ortamlarında
gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, derse olan tutum
ve ilgilerinin artmasında etkili olduğunu belirtmektedir. Öğretmen adaylarının
okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirdikleri fen öğretimi, kendilerine
olan güvenlerinin artmasında etkili olduğu yapılan çalışmalarla
desteklenmiştir. Öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili
sahip oldukları bilgi düzeyleri de uygulama açısından oldukça önemlidir. Bu
çalışmanın araştırma grubunu Türkiye'nin batı bölgesindeki bir devlet
üniversitesindeki Eğitim Fakültesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim
gören 100 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının okul dışı
öğrenme ortamları ile ilgili görüşlerini belirlemek için açık uçlu altı sorudan
oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının verdikleri cevapların
kategorilerde yer alma frekansları hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlarda,
öğretmen adaylarının yaygın bir şekilde ev, arkadaş ortamı, dershane, etüt
merkezi gibi alanları okul dışı öğrenme ortamı olarak gördüğü belirlenmiştir. Öğretmen
adayları cevaplarında bu ortamlarda öğretim yapılmasının kalıcı öğrenme
üzerinde etkili olduğunu belirtmişlerdir. Okul dışı öğrenme ortamlarında
öğretim yapılmasının çeşitli avantaj ve dezavantajlarından bahsetmişlerdir. Öğretmen
adaylarının öğretim yöntemleri ile ilgili derslerde okul dışı öğrenme
ortamlarıyla ilgili örnek uygulamaları tartışmaları önerilmektedir.
okul dışı öğrenme ortamları fen bilgisi öğretmen adayları görüş
Science education can be
realized not only in a closed class environment but also outdoor school. Studies indicate that teaching in non-formal learning
environments is effective in increasing the academic achievement, attitude and
knowledge of students. Science education preservice teachers perform in their
learning environment outdoor school is effectve in increasing the
self-confidence. The level of knowledge that preservice teachers have about outside school learning
environments is also very important in terms of implementation. The research
group of this study is 100 preservice science teachers in the Faculty of
Education at a state universite west region of Turkey. An open-ended
questionnaire consisting of six questions was used to determine the opinions of
the preservice teachers about their outdoor school learning
environments.Preservice teachers responses taking part in the response
categories are calculated. In the results obtained, it was determined that the preservice
teachers commonly regard the fields such as home, friend's environment, courses
as outdoor school learning environment. They pointed out at their responses
that teaching in these settings is effective on permanent learning. They talked
about the various advantages and disadvantages of teaching in outdoor school
learning environments. It is suggested that preservice teachers may be able to discuss
sample applications abour outdoor school learning environment in lessons
related to teaching methods.
outdoor school environment preservice science teachers opinion
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |