Learning outside the school is a
historical concept and gains significance day by day in Turkish pedagogy
literature. Also for music there are various possibilities in different areas
of life to deepen musical experience of the pupils and to organize the learning
according to the situation. Numerous places and situations such as festivals,
concerts, instrument shops, concert halls, youth centers, museums, archives,
street music, sound sources in the nature, etc. provide the possibilities for
musical experiences, impressions, and learning. In this report, an open-air
music atelier titled “Idyll: Sound & Music Probabilities in the Nature”,
which was carried out with university students in Solaklar-Valley, is
presented. The atelier was realized within an intercultural art project
organized in Seben, Turkey.
music atelier extracurricular learning environments creative music experience
Tarihsel bir kavram ve
tasarım olan okul dışı öğrenme, Türk pedagoji literatüründe gittikçe önem
kazanmaktadır. Müzikte de çeşitli yaşam alanlarında, öğrencilerin müziksel
deneyimlerini derinleştirmek ve müziksel öğrenmeyi duruma göre organize etmek
için çeşitli imkanlar bulunmaktadır. Festivaller, konserler, çalgı dükkanları,
konser salonları, gençlik merkezleri, müzeler, arşivler, sokak müziği, doğadaki
ses kaynakları gibi sayısız mekan ve durum; müziksel deneyimler, izlenimler ve
öğrenme için imkanlar sunmaktadır. Bu raporda, Solaklar Vadisi’nde yapılmış
olan “İdil: Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları” isimli bir açık hava müzik
atölyesi tanıtılacaktır. Söz konusu atölye, Türkiye/Seben’de organize edilen
kültürlerarası bir sanat projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir.
müzik atölyesi ders dışı öğrenme ortamları yaratıcı müzik deneyimi
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |