2004 yılı itibariyle ders
programlarında sınıf içi etkinliklerin yanında okul dışı etkinliklerinin de öğretim
sürecinde yer alması önerilmektedir. Okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan
bilim merkezleri bireyin hem bedenen hem de zihnen deneyimler yaşadığı
yerlerdir. Bilim merkezlerine yapılan ziyaretlerin ilgili ders kazanımlarıyla
ilişkilendirilip planlanması ziyaretleri daha verimli hale getirme fırsatları
sunar. Bilim merkezlerindeki düzenekler, Fen Bilimleri dersinde yer alan
bilgileri öğrencilerin zihinlerinde yapılandırmaları ve somutlaştırmaları için
önemli fırsatlar sunmaktadır. Buradan yola çıkılarak hazırlanan bu çalışmada, Feza Gürsey Bilim Merkezi’nde
bulunan
Fısıltı Tabakları
düzeneği ile ilgili etkinlik örneği sunulması amaçlanmıştır. Hazırlanan etkinlik
örneğinde Fısıltı Tabakları düzeneği ile ilgili bir oyun tasarlanmış, böylece
Fen Bilimleri öğretim programında farklı sınıf düzeylerinde yer alan Ses konusu
ile ilgili öğrencilerin zihninde anlamlı bir yapılandırma olması hedeflenmiştir.
Böylelikle, Bilim Merkezi ziyareti esnasında uygulanabilecek bir etkinlik
örneği sunularak, hem Fısıltı Tabakları düzeneğinin verimli kullanılması hem
Bilim Merkezlerinde yapılabilecek çalışmalara dair örnek oluşturması hem de bu
çalışmanın öğretmenlere fikir vermesi amaçlanmıştır.
Fen eğitimi okuldışı öğrenme bilim merkezleri öğrenme etkinliği fısıltı tabakları
Adding extracurricular
activities to the classroom activites were offered in the curriculum in the
year 2004. Science Centers are one of those places outside the schools where an
individual has both mental and physical practices. Planning the field trips to Science
Centers by associating them to the objectives of the subject gives some
important opportunities to make the visits more efficient. The hands-on
exhibits in Science Centers give also some opportunities to the students to
construct the knowledge in Science lessons and make the abstract concrete.
Based upon those ideas, it is aimed to give an example activity by using
Whispering Dishes Exhibit at Feza Gürsey Science Center in this study. In the prepared
learning activity, a game on Whispering Dishes has been designed and thus constructing
a meaningful understanding of science content ‘sound’, which takes place in
different stages of the Science, is aimed. Thus, by offering a learning
activity that can be put into practice during a trip to Science Centers, it is also
aimed to use Whispering Dishes Exhibit more efficently, to set an example for the activities which
can be done in Science Centers and to give an idea to the teachers.
Science teaching extracurricular activities science centers learning activity whispering dishes
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |