Bireylerin bilim okuryazarı olarak yetişmesini
amaçlayan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın temel amaçlarından biri,
doğanın keşfedilmesi ve insan-çevre arasındaki ilişkinin anlaşılması sürecinde,
bireylerin bilimsel süreç becerilerini benimseyip sorunlara çözüm üretmesini
sağlamaktır. Bu amaçla yapılan araştırmada, ortaokul altıncı sınıf
öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilim fuarlarına ve fen bilimleri
dersine yönelik tutumlarının incelenmesi ve bu değişkenlerin aralarındaki
ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel
tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, Kahramanmaraş ilinin
Dulkadiroğlu ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören altıncı sınıf
öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma
grubuna dahil olan 10 öğrencinin TÜBİTAK tarafından düzenlenen 4006 Bilim
fuarlarına katılmalarına dikkat edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak “Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT-6)” , “Bilim Şenliği Tutum ölçeği
(BŞTÖ)”, "Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Anketi" kullanılmıştır.
Araştırma kapsamında elde edilen veriler, SPSS (Versiyon 15.0) programı
kullanılarak analiz edilmiş, betimsel istatistik yöntemlerinin yanı sıra BSBT-6
, BŞTÖ, Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Anketi arasındaki ilişkinin incelenmesi için
korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler
sonucunda, öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, bilim fuarları ve fen
bilimleri dersine yönelik tutumları asında olumlu yönde bir ilişki olduğu
tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında Tübitak 4006 Bilim fuarlarının etkili
fen eğitimin gerçekleşebilmesi bakımından gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |