BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Birliklerinin Eğitime Katkıları Bağlamında “EAS” ve EAS Türkiye Ulusal Koordinatörlüğü’nün 2006-2017 Faaliyetleri.

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 166 - 189, 31.12.2019

Öz




Çeşitli ülkelerde, müzik
eğitimi alanında faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası meslek birlikleri bulunmaktadır.
Bu örgütler, müzik eğitimi planlama ve uygulamaları için eğitim politikalarının
geliştirilmesi; meslek ortamlarında/okullarda yaşanan aksaklıkların
giderilmesine yönelik strateji ve çözümlerin üretilmesi; mesleki uygulamalarda
standartların oluşturulabilmesi vb. için çalışmaktadırlar. Müzik eğitimi meslek
birlikleri; internet ortamında oluşturdukları belgelikler veya paylaşım
platformları ve düzenledikleri kongre, sempozyum, seminer, forum, atölye,
ustalık sınıfı gibi non-formal etkinlikler aracılığıyla, üyelerinin mesleki
gelişimine ve öğrenmenin devamlılığına da önemli katkılar sağlar. Bu bağlamda
bu raporda; müzik eğitimi alanında Avrupa çapında önemli girişimleri ve aktif
çalışmaları olan Avrupa Okul Müzik Eğitimi Birliği (EAS) hakkında bilgi vermek
ve EAS Türkiye Ulusal Koordinatörlüğü’nün 2006-2017 yılları arasında
gerçekleştirdiği non-formal müzik eğitimi  faaliyetlerini paylaşmak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Belgeler ve Yayınlar
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi [AİBÜ] (2007). Öğrencilerimiz Uluslararası Müzik Eğitimi Kongresine Katıldı. Üni Magazin, 15(82), 35.
  • Boisits, B. (2002). Mad. Bürgerliche Musikkultur. Oesterreichisches Musiklexikon online. 18 Mart 2018 tarihinde https://www.musiklexikon.ac.at adresinden edinilmiştir.
  • Buchborn, T. (2010). 18. EAS Konferenz in Bolu, Türkei. Berichte. 15 Haziran 2010 tarihinde https://www.musiceducation.at/berichte adresinden edinilmiştir.
  • Dudt, S. (2012). From Seoul to Bonn: A journey through international and European music education policies. C. Harrison, S. Hennessy (Ed.), Listen Out: International Perspectives on Music Education (s. 126–137 içinde). Matlock: NAME Publications.
  • European Association for Music in Schools [EAS] (1990). Resolution. 20 Ağustos 2018 tarihinde https://eas-music.org adresinden edinilmiştir.
  • EAS. (2001). Informationen. Lüneburg: Wulf Druckerei.
  • EAS. (2004). Newsletter 10. Paiania: Philippos Nakas Music House.
  • EAS (2006). Kooperationserklärung. Die EAS und System der National Coordinators. [Ulusal Koordinatörlere gönderilen belge, N. Kalyoncu kişisel arşivi]
  • EAS (2009). Regulations. 20 Ağustos 2018 tarihinde https://eas-music.org adresinden edinilmiştir.
  • EAS (2010a). EAS E-Newsletter. December, 2010/2.
  • EAS (2010b). EAS History. 20 Aralık 2018 tarihinde https://eas-music.org adresinden edinilmiştir.
  • European Music Council [EMC] (2019). Members. 23 Ocak 2019 tarihinde https://www.emc-imc.org adresinden edinilmiştir.
  • Hennessy, S., Malmberg, I., Niermann, F., de Vugt, A. (2010). MeNet Müzik Öğretmenliği Eğitiminde Öğrenme Çıktıları. MeNet Music Education Network (Çeviri: N. Kalyoncu). 23 Ocak 2019 tarihinde http://menet.mdw.ac.at adresinden edinilmiştir.
  • International Music Council [IMC] (2018). Members. 23 Aralık 2018 tarihinde http://www.imc-cim.org adresinden edinilmiştir.
  • Kačkovičová, V. (2010). Kongres v tureckom Bolu-euro-azijska dimenzia hudobnej pedagogiky. Múzy v škole. 1(2), 37-38.
  • Kačkovičová, V., Medňanská, I. (2010). Kongres hudobných pedagógov na hranici dvoch svetadielov. Hudobný život. 2010(6), 11.
  • Kačkovičová, V., Medňanská, I. (2012). Európska Asociácia Pre Školskú Hudobnú Výchovu, Jej Vývoj, Funkcia, Úlohy a Prínos Pre Slovensko. Prešov: Prešovska Univerzita.
  • Kalyoncu, N. (2006): Turkey. EAS Countries. 8 Nisan 2011 tarihinde http://www.eas-music.net adresinden edinilmiştir.
  • Kalyoncu, N. (2009). Avrupa Okul Müzik Eğitimi Birliği ve Türkiye İlişkilerinde Son Durum. Musiki Dergisi. 4 Haziran 2018 tarihinde http://www.musikidergisi.net adresinden edinilmiştir.
  • Kalyoncu, N. (2010). 18. EAS Kongresi’nin Ardından. IDEA İnsan Bilimleri Dergisi, 2(1), 265-274.
  • Kalyoncu, N., Erice, D., Akyüz, M. (Ed.). (2010). Music and Music Education within the Context of Socio-Cultural Changes. Proceedings of the 18th EAS Congress. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Kalyoncu, N., Uçar, A., Erice, D. ve diğerleri (Derleyen ve yayına haz.). (2010). Music and Music Education within the Context of socio-cultural Changes. 18th EAS Congress Hand Book. Bolu: Kemal Matbaacılık.
  • Lojdová, J. (2010a). Studentské forum a conference EAS, Bolu 2010, Turecko. iForum-Online magazin Univerzity Karlovy. 25 Şubat 2018 tarihinde https://iforum.cuni.cz/IFORUM-8988.html adresinden edinilmiştir.
  • Lojdová, J. (2010b). Student Forum 2010 Report. Reports of Previous Student Fora. 25 Şubat 2018 tarihinde https://eas-music.org/student-forum/reports adresinden edinilmiştir.
  • Özcan, N. (2007). Mad. Osmanlılar-Mûsiki. TDV İslam Ansiklopedisi (C. 33) (s. 574-580 içinde). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • Resch, H. (2010). Singing and social awareness in view of teaching music in primary schools. Paedagogische Hochschule Wien (Ed.), Europaeische Kooperationen (s. 135-141 içinde). Münster: LIT Verlag.
  • Say, A. (Ed.).(2005). Mad. Türkiye Müzik Öğretmenleri Derneği. Müzik Ansiklopedisi (C. 3) (s. 527 içinde). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Saydam, R. (2000). MÜZED’in Kuruluş Öyküsü. MÜZED Bülteni, 1(1), 1-2.
  • Sels, L. (2010). EAS Conference 2010 in Bolu (Turkey). Belgian section of EAS. 15 Eylül 2010 tarihinde http://www.eas-music.net adresinden edinilmiştir.
  • Sezgin, Ö. (2002). Müzik Kurumları (Müzik Okulları). A. Cengiz (Ed.), 21. Yüzyıl Başında Türkiye’de Müzik Sempozyumu (s. 211-216 içinde). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Stephens, J. (1990). European Alliance for School Music Lübeck, Germany. International Journal of Music Education, 16(1), 79–81.
  • Tacar, P. (2002). Türkiye’nin Dünya Müzik Konseyine Katılması. A. Cengiz (Ed.), 21. Yüzyıl Başında Türkiye’de Müzik Sempozyumu (s. 383-394 içinde). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Tacar, P. (2006). Avrupa Müzik Konseyi (EMC) İle İlişkiler. A. Cengiz (Ed.), Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu (s. 389-401 içinde). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Uçan, A. (1991). Avrupa Müzik Eğitiminde Yeni-Köklü-Kapsamlı Bir Atılım: Avrupa Okul Müzik Eğitimi Çalışma Topluluğu. Orkestra Dergisi, 217, 40-51.
  • Uçan, A. (2001). Avrupa Müzik Eğitimi Birliği-EAS (European Association for Music in Schools-EAS). MÜZED Bülteni, 2(3), 16-19.
  • Uçan, A. (2006): Türkiye’nin ‘Müzik Eğitimi ve AB Süreci’nde Avrupa Uluslararası Müzik Eğitimi Kuruluşlarıyla İlişkiler. A. Cengiz (Ed.), Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu (s. 55-82 içinde). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Uçan, A. (2010): Sosyal/kültürel Değişimler/dönüşümler Bağlamında Türk Müzik Eğitiminin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye-Avrupa Müzik Eğitimi İlişkileri. N. Kalyoncu, D. Erice, M. Akyüz (Ed.), Music and Music Education within the Context of Socio-Cultural Changes (s. 537-574 içinde). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Wahrig, G. (1983). Fremdwörter Lexikon. Münih: Orbis Verlag.
  • Zimmerschied, D. (1990). Diskussionsbericht. K. H. Ehrenforth (Ed.), In Grenzen – über Grenzen hinaus. Kongressbericht 18. Bundesschulmusikwoche Lübeck 1990 (s.141-142 içinde). Mainz: B. Schott’s Söhne.
  • Yayımlanmamış Öğrenci Forumu Dönütleri
  • Öğrenci A (2007). Feedbacks about Forum.
  • Öğrenci A ve B (2007). Forum Günlüğü ve Raporu.
  • Öğrenci C (2008). Forum Report: How the media and Information technology can be plugged in turkish music classes.
  • Öğrenci D ve E (2009). Forum Raporu.
  • Öğrenci F (2010). Açış Konuşması.
  • Öğrenci G (2010). EAS Student Forum 2010 in Bolu (Turkey).
  • Öğrenci H (2010). Forum Feedbacks.
  • Öğrenci I (2010). Forum Feedbacks.
  • Öğrenci J (2010). Forum Feedbacks.
  • Öğrenci K ve L (2012). Forum Raporu.
  • Resim Kaynakçası
  • Resim 1: [Belge]. (1990). EAS History. https://eas-music.org.
  • Resim 2: [Web kesiti]. (2011). EAS Countries-Turkey. http://www.eas-music.net/index.php?id=8&content=407.
  • Resim 3: [Fotograf]. (2010). Nesrin Kalyoncu kişisel arşivi.
  • Resim 4: [Fotograf]. (2010). Nesrin Kalyoncu kişisel arşivi.
  • Resim 5: [Fotograf]. (2010). Nesrin Kalyoncu kişisel arşivi.

“EAS” Within the Context of Educational Contributions of Professional Associations and the Activities of the EAS Turkey National Coordination between 2006-2017

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 166 - 189, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Belgeler ve Yayınlar
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi [AİBÜ] (2007). Öğrencilerimiz Uluslararası Müzik Eğitimi Kongresine Katıldı. Üni Magazin, 15(82), 35.
  • Boisits, B. (2002). Mad. Bürgerliche Musikkultur. Oesterreichisches Musiklexikon online. 18 Mart 2018 tarihinde https://www.musiklexikon.ac.at adresinden edinilmiştir.
  • Buchborn, T. (2010). 18. EAS Konferenz in Bolu, Türkei. Berichte. 15 Haziran 2010 tarihinde https://www.musiceducation.at/berichte adresinden edinilmiştir.
  • Dudt, S. (2012). From Seoul to Bonn: A journey through international and European music education policies. C. Harrison, S. Hennessy (Ed.), Listen Out: International Perspectives on Music Education (s. 126–137 içinde). Matlock: NAME Publications.
  • European Association for Music in Schools [EAS] (1990). Resolution. 20 Ağustos 2018 tarihinde https://eas-music.org adresinden edinilmiştir.
  • EAS. (2001). Informationen. Lüneburg: Wulf Druckerei.
  • EAS. (2004). Newsletter 10. Paiania: Philippos Nakas Music House.
  • EAS (2006). Kooperationserklärung. Die EAS und System der National Coordinators. [Ulusal Koordinatörlere gönderilen belge, N. Kalyoncu kişisel arşivi]
  • EAS (2009). Regulations. 20 Ağustos 2018 tarihinde https://eas-music.org adresinden edinilmiştir.
  • EAS (2010a). EAS E-Newsletter. December, 2010/2.
  • EAS (2010b). EAS History. 20 Aralık 2018 tarihinde https://eas-music.org adresinden edinilmiştir.
  • European Music Council [EMC] (2019). Members. 23 Ocak 2019 tarihinde https://www.emc-imc.org adresinden edinilmiştir.
  • Hennessy, S., Malmberg, I., Niermann, F., de Vugt, A. (2010). MeNet Müzik Öğretmenliği Eğitiminde Öğrenme Çıktıları. MeNet Music Education Network (Çeviri: N. Kalyoncu). 23 Ocak 2019 tarihinde http://menet.mdw.ac.at adresinden edinilmiştir.
  • International Music Council [IMC] (2018). Members. 23 Aralık 2018 tarihinde http://www.imc-cim.org adresinden edinilmiştir.
  • Kačkovičová, V. (2010). Kongres v tureckom Bolu-euro-azijska dimenzia hudobnej pedagogiky. Múzy v škole. 1(2), 37-38.
  • Kačkovičová, V., Medňanská, I. (2010). Kongres hudobných pedagógov na hranici dvoch svetadielov. Hudobný život. 2010(6), 11.
  • Kačkovičová, V., Medňanská, I. (2012). Európska Asociácia Pre Školskú Hudobnú Výchovu, Jej Vývoj, Funkcia, Úlohy a Prínos Pre Slovensko. Prešov: Prešovska Univerzita.
  • Kalyoncu, N. (2006): Turkey. EAS Countries. 8 Nisan 2011 tarihinde http://www.eas-music.net adresinden edinilmiştir.
  • Kalyoncu, N. (2009). Avrupa Okul Müzik Eğitimi Birliği ve Türkiye İlişkilerinde Son Durum. Musiki Dergisi. 4 Haziran 2018 tarihinde http://www.musikidergisi.net adresinden edinilmiştir.
  • Kalyoncu, N. (2010). 18. EAS Kongresi’nin Ardından. IDEA İnsan Bilimleri Dergisi, 2(1), 265-274.
  • Kalyoncu, N., Erice, D., Akyüz, M. (Ed.). (2010). Music and Music Education within the Context of Socio-Cultural Changes. Proceedings of the 18th EAS Congress. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Kalyoncu, N., Uçar, A., Erice, D. ve diğerleri (Derleyen ve yayına haz.). (2010). Music and Music Education within the Context of socio-cultural Changes. 18th EAS Congress Hand Book. Bolu: Kemal Matbaacılık.
  • Lojdová, J. (2010a). Studentské forum a conference EAS, Bolu 2010, Turecko. iForum-Online magazin Univerzity Karlovy. 25 Şubat 2018 tarihinde https://iforum.cuni.cz/IFORUM-8988.html adresinden edinilmiştir.
  • Lojdová, J. (2010b). Student Forum 2010 Report. Reports of Previous Student Fora. 25 Şubat 2018 tarihinde https://eas-music.org/student-forum/reports adresinden edinilmiştir.
  • Özcan, N. (2007). Mad. Osmanlılar-Mûsiki. TDV İslam Ansiklopedisi (C. 33) (s. 574-580 içinde). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • Resch, H. (2010). Singing and social awareness in view of teaching music in primary schools. Paedagogische Hochschule Wien (Ed.), Europaeische Kooperationen (s. 135-141 içinde). Münster: LIT Verlag.
  • Say, A. (Ed.).(2005). Mad. Türkiye Müzik Öğretmenleri Derneği. Müzik Ansiklopedisi (C. 3) (s. 527 içinde). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Saydam, R. (2000). MÜZED’in Kuruluş Öyküsü. MÜZED Bülteni, 1(1), 1-2.
  • Sels, L. (2010). EAS Conference 2010 in Bolu (Turkey). Belgian section of EAS. 15 Eylül 2010 tarihinde http://www.eas-music.net adresinden edinilmiştir.
  • Sezgin, Ö. (2002). Müzik Kurumları (Müzik Okulları). A. Cengiz (Ed.), 21. Yüzyıl Başında Türkiye’de Müzik Sempozyumu (s. 211-216 içinde). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Stephens, J. (1990). European Alliance for School Music Lübeck, Germany. International Journal of Music Education, 16(1), 79–81.
  • Tacar, P. (2002). Türkiye’nin Dünya Müzik Konseyine Katılması. A. Cengiz (Ed.), 21. Yüzyıl Başında Türkiye’de Müzik Sempozyumu (s. 383-394 içinde). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Tacar, P. (2006). Avrupa Müzik Konseyi (EMC) İle İlişkiler. A. Cengiz (Ed.), Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu (s. 389-401 içinde). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Uçan, A. (1991). Avrupa Müzik Eğitiminde Yeni-Köklü-Kapsamlı Bir Atılım: Avrupa Okul Müzik Eğitimi Çalışma Topluluğu. Orkestra Dergisi, 217, 40-51.
  • Uçan, A. (2001). Avrupa Müzik Eğitimi Birliği-EAS (European Association for Music in Schools-EAS). MÜZED Bülteni, 2(3), 16-19.
  • Uçan, A. (2006): Türkiye’nin ‘Müzik Eğitimi ve AB Süreci’nde Avrupa Uluslararası Müzik Eğitimi Kuruluşlarıyla İlişkiler. A. Cengiz (Ed.), Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu (s. 55-82 içinde). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Uçan, A. (2010): Sosyal/kültürel Değişimler/dönüşümler Bağlamında Türk Müzik Eğitiminin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye-Avrupa Müzik Eğitimi İlişkileri. N. Kalyoncu, D. Erice, M. Akyüz (Ed.), Music and Music Education within the Context of Socio-Cultural Changes (s. 537-574 içinde). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Wahrig, G. (1983). Fremdwörter Lexikon. Münih: Orbis Verlag.
  • Zimmerschied, D. (1990). Diskussionsbericht. K. H. Ehrenforth (Ed.), In Grenzen – über Grenzen hinaus. Kongressbericht 18. Bundesschulmusikwoche Lübeck 1990 (s.141-142 içinde). Mainz: B. Schott’s Söhne.
  • Yayımlanmamış Öğrenci Forumu Dönütleri
  • Öğrenci A (2007). Feedbacks about Forum.
  • Öğrenci A ve B (2007). Forum Günlüğü ve Raporu.
  • Öğrenci C (2008). Forum Report: How the media and Information technology can be plugged in turkish music classes.
  • Öğrenci D ve E (2009). Forum Raporu.
  • Öğrenci F (2010). Açış Konuşması.
  • Öğrenci G (2010). EAS Student Forum 2010 in Bolu (Turkey).
  • Öğrenci H (2010). Forum Feedbacks.
  • Öğrenci I (2010). Forum Feedbacks.
  • Öğrenci J (2010). Forum Feedbacks.
  • Öğrenci K ve L (2012). Forum Raporu.
  • Resim Kaynakçası
  • Resim 1: [Belge]. (1990). EAS History. https://eas-music.org.
  • Resim 2: [Web kesiti]. (2011). EAS Countries-Turkey. http://www.eas-music.net/index.php?id=8&content=407.
  • Resim 3: [Fotograf]. (2010). Nesrin Kalyoncu kişisel arşivi.
  • Resim 4: [Fotograf]. (2010). Nesrin Kalyoncu kişisel arşivi.
  • Resim 5: [Fotograf]. (2010). Nesrin Kalyoncu kişisel arşivi.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesrin Kalyoncu 0000-0002-2083-7487

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kalyoncu, N. (2019). Meslek Birliklerinin Eğitime Katkıları Bağlamında “EAS” ve EAS Türkiye Ulusal Koordinatörlüğü’nün 2006-2017 Faaliyetleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4(2), 166-189.