Beden eğitimi programları okul müfredatının önemli bir unsurudur. Sağlıklı zihin ve beden paradigması her çocuğun büyüme ve gelişimine etki etmektedir. Bu nedenle sağlıklı vücudun oluşumu için beden eğitimi gereklidir. Sistematik ve uygun şekilde öğretilmiş beden eğitimi, hareket yeterliliğine ulaşmak, fiziksel uygunluğu sürdürmek, kişisel sağlık ve zindelik becerilerini öğrenmek, hareket kavramlarını ve beceri mekaniklerini uygulamak, yaşam boyu aktivite becerilerini geliştirmek ve olumlu sosyal beceriler sergilemekdahil olmak üzere temel içerik standartlarına ulaşılmasına yardımcı olur. Kültürel ve eğitimsel faktörler, modern Beden Eğitimi programlarını etkilemiştir ve fiziksel aktivite ihtiyacı ortak bir tema haline dönüşmüştür (Pangrazi&Beighle, 2019). Teknolojinin gelişimi ile birlikte bireylerin küçük yaşlardan itibaren teknolojiye fazla maruz kalması fiziksel aktivite gerekliliğini ortaya çıkarmıştır.Beden Eğitimi dersi 2018 yılında yapılan değişiklik ile ilkokulda Beden Eğitimi ve Oyun olarak isim değişikliğine uğramıştır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ders programının yanısıra Fiziksel Etkinlik Kartları (FEK) ve Oyun Oynuyorum Derleme Kitapçığı da sınıf öğretmenlerine yardımcı materyal olarak sunulmaktadır. Bu araştırmanın amacı; ilkokulda Beden Eğitimi ve Oyun dersi kapsamında müfredata uygun olarak çocukların oyunla eğlenirken etkin bir öğrenme gerçekleştirmeleri ve öğretmenler içindersin içeriğini destekleyici yardımcı bir fiziksel etkinlik kartı geliştirmektir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemi olan doküman analizi modelinde yapılmıştır. Doküman analizi elektronik ve basılı belge ve materyalleri değerlendirmek için kullanılan sistemli bir yöntemdir. Eğitim alanında ki ders kitapları, program yönergeleri, öğrenci ve öğretmen el kitapları, ders ve ünite planları doküman analizinde veri olarak kullanılabilir (Bogdan&Biklen, 1992).Araştırma sonucuna göre; ülkemizde olanakların kısıtlılığından dolayı beden eğitimi ve oyun dersinin üst düzeyde işlenemediği gerçeği ile karşılaşılmaktadır. Olanaklar dahilinde daha az maliyetli ve yeterli zaman diliminde pratik olarak kullanılabilecek etkinliklere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ders kapsamında kolay kullanılabilir ve ilkokul çağındaki çocukların gelişimine katkı sağlaması planlanarak fiziksel etkinlik geliştirilmiştir. Bu ve bunun gibi etkinliklerin çocukların psikomotor, bilişsel ve duyuşsal becerilerini geliştirilebileceği öngörülmekle birlikte başka araştırmacılara da örnek teşkil edilmesi hedeflenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.