Teaching is one of the professions with high levels of stress and burnout. Many internal and external factors affect stress and burnout levels. It is important to reveal the effect of stress and burnout levels affected by these factors on teachers' subjective well-being levels. Therefore, this study aims to examine the effects of stress and burnout on the subjective well-being of physical education teachers working in public schools. A total of 322 teachers, 80 women and 242 men, who teach physical education in public schools, constitute the sample group. In the data collection process, four sections were used: demographic information form, stress scale, burnout scale and teacher subjective well-being scale. The findings show that as the participants' subjective well-being levels increase, their stress and burnout levels decrease. It was determined to what extent stress and burnout variables predicted subjective well-being, and as a result of the multiple regression analysis, R = .425, R2 = .181. As a result, it was seen that 18.1% of the total variance in subjective well-being was explained by these variables.
Öğretmenlik yüksek düzeyde stres ve tükenmişliğin yaşandığı mesleklerden biridir. Stres ve tükenmişlik düzeylerini birçok içsel ve dışsal faktör etkilemektedir. Bu faktörlerden etkilenen stres ve tükenmişlik düzeylerinin öğretmenlerin öznel iyi oluş düzeyleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkartılması önemlidir. Bu nedenle bu çalışmada, kamu okullarında çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin stres ve tükenmişlik düzeylerinin öznel iyi oluş düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Kamu okullarında beden eğitimi öğretmenliği yapan 80’i kadın 242’si erkek olmak üzere toplamda 322 öğretmen örneklem grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde demografik bilgi formu, stres ölçeği, tükenmişlik ölçeği ve öğretmen öznel iyi oluş ölçeği olmak üzere dört bölümden oluşan formlar kullanılmıştır. Bulgular, katılımcıların öznel iyi oluş düzeyleri arttıkça stres ve tükenmişlik düzeylerinin azaldığı görülmektedir. Öznel iyi oluşu stres ve tükenmişlik değişkenlerinin ne ölçüde yordadığı belirlenmiş ve yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda R=.425, R2=.181 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak öznel iyi oluş toplam varyansın %18.1’inin bu değişkenlerce açıklandığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.