Bu araştırma, 10-12 yaş grubu yüzücülerde yüksek tempolu müziğin 200 metre serbest stil yüzme performansı üzerindeki akut etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmaya, antrenman yaşı ortalama 4 yıl olan, 10-12 yaş aralığındaki 14’ü erkek, 10’u kız olmak üzere toplam 24 gönüllü yüzücü katılmıştır. Araştırmada, yüksek tempolu müzik dinlenerek gerçekleştirilen yüzme performansı ile müziksiz yüzme performansı karşılaştırılmıştır. Yüksek tempolu müzik, yüzme telsizi aracılığıyla tüm yüzücülere eş zamanlı olarak dinletilmiştir. Amaca uygun olarak 128 BPM'lik bir müzik seçilmiştir. Ön testte müziksiz, son testte ise müzikli yüzme süreleri dijital kronometre ile kaydedilmiştir. Her iki koşulda da yüzme mesafesi tamamlandıktan hemen sonra algılanan zorluk derecesi, Borg Skalası kullanılarak değerlendirilmiştir. İki farklı koşulu karşılaştırmak amacıyla Paired Sample t-testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, akut uygulamada müzikli denemenin anlamlı ve tutarlı bir pozitif etkisi olmadığı bulunmuştur (p<0.05). Borg Skalası ölçümleri incelendiğinde ise her iki koşulda da tutarlı bir görüş birliğine rastlanmamıştır. Çalışmanın akut etkileri inceleyen bir tasarıma sahip olması nedeniyle, sporcuların müziğe uyum sağlayacak yeterli zamanı bulamamış olabilecekleri ve bunun performanslarını olumsuz yönde etkileyebileceği düşünülmektedir. Müziğin uzun süreli antrenmanlarda kullanılması, çalışma sonuçları üzerinde farklı etkiler yaratabilir. Bu araştırma, müziğin yüzme performansı üzerindeki etkisini anlık olarak değerlendiren nadir çalışmalardan biri olması ve yüzme telsizi kullanılarak grup düzeyinde etkiyi incelemesi açısından farklılık göstermektedir. Elde edilen bulgular, antrenörlerin ve sporcuların müziği bir antrenman stratejisi olarak kullanıp kullanamayacaklarını anlamalarına katkı sağlayarak yüzme antrenmanlarına yönelik yeni yaklaşımlar sunabilir.
This study aimed to investigate the acute effect of up-tempo music on 200-meter freestyle swimming performance in 10–12-year-old swimmers. A total of 24 volunteer swimmers, including 14 boys and 10 girls aged between 10 and 12 years, with an average training age of 4 years, participated in the study. The study compared swimming performance with and without listening to up-tempo music. The music was played simultaneously to all swimmers through a swim radio. A 128 BPM track suitable for the purpose was selected. Swimming times without music in the pre-test and with music in the post-test were recorded using a digital stopwatch. Immediately after completing the swimming distance in both conditions, perceived exertion was assessed using the Borg Scale. A Paired Sample t-test was used to compare the two different conditions. As a result, the trial with music did not show a significant and consistent positive effect in the acute setting (p<0.05). When Borg Scale scores were analyzed, no consistent consensus was found in either condition. Since the study was designed to examine acute effects, it is considered that the athletes might not have had enough time to adapt to the music, which could have negatively affected their performance. Training accompanied by music over a longer period may yield different results. This study is distinctive in that it is one of the rare investigations evaluating the immediate effect of music on swimming performance and examining its impact on a group level using a swim radio. The findings may help coaches and athletes understand whether music can be used as a training strategy and may offer new approaches to swim training.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Training |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 26, 2025 |
Publication Date | March 28, 2025 |
Submission Date | February 11, 2025 |
Acceptance Date | March 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 1 |
Articles published by Journal Sports for All and Recreation is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) License.