ÖZET
Türkiye, son yıllarda oldukça fazla
göç almıştır. Bu çalışmada göçmen hastalar ile aile hekimliği personeli
arasındaki iletişim durumu ve iletişim problemleri incelenmektedir. Çalışma'da anket yöntemi uygulanmıştır.
Çalışma, bir il merkezinde ulaşılabilen
aile hekimliği personeline Temmuz ve Ağustos 2015 tarihleri arasında
yapılmıştır. Çalışmada toplam 48 aile
hekimliği personeline (doktor, hemşire ve ebe, diğer aile hekimliği elemanı)
ulaşılmıştır. Çalışmaya katılanların %
97,9’ u göçmen hastalarla iletişim problemi yaşadığını ifade etmiştir. Göçmen hasta ve aile hekimliği personeli
arasındaki iletişim incelendiğinde; aile hekimliği çalışanları, göçmen hastalar
ile olan sağlık iletişimini orta düzeyde 2,74±1,28 bulmaktadır. Çalışanlar,
göçmen hastalarla yeterince iletişim kuramadıklarını 2,31±1,42 düşünmektedir.
Yaşanan iletişim sorunlarının giderilmesi için göçmen hastaların sağlık
personeli ile rahatlıkla iletişim sağlayabileceği, dil bilen sağlık
personelinin çalıştığı her il ve ilçede aile hekimliği merkezi seçilmesi
önerilmektedir. Böylelikle göçmen hastalar ve sağlık personeli arasındaki
iletişim kolaylaştırılmalıdır.
Anahtar
Kelimeler: Göçmen
Hasta, Aile Hekimliği, Sağlık İletişimi
ABSTRACT
Turkey has taken a lot of immigration in recent years. In this study, communication status and communication problems examined among immigrant patients and family medicine staff. In this study, survey method was used. The study was conducted between July and August 2015, family medicine staff in a city center. In this study, a total of 48 family medicine personnel (doctors, nurses and midwives, other members of the family medicine) has been reached. 97.9% of the study participants' stated being communication problems with immigrant patients. Considering the communication between immigrant patients and family medicine staff; family medicine workers finds immigrant patients communication moderate 2.74 ± 1.28. Employees think do not enough communicate with immigrant patients 2.31 ± 1.42. It recommended family medicine center that bilingual interpreters in each city. Thus it should be facilitated communication between patients and health personnel.
Keywords: Immigrant Patients, Family Medicine, Health Communication
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.