Amaç: Bu araştırmada amaç, hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerileri ve ilişkili olduğu düşünülen bazı değişkenleri belirlemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı türdeki araştırmanın evrenini, Türkiye’de bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (n=260). Herhangi bir örneklem yöntemine gidilmemiş olup araştırmaya katılmayı kabul eden ve araştırmanın yapıldığı tarihlerde ulaşılabilen 255 öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır (%98). Araştırma verileri, Tanıtıcı Bilgi Formu ve İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) ile toplanmıştır. Veriler SPSS 24.00 programı ile analiz edilmiş ve anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Çalışma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalaması 21.43±1.69 ve %79.2’si kız öğrencilerdir. Öğrencilerin %88.2’si hasta bakımında iletişimin önemli olduğunu ifade etmiştir. İletişim becerileri değerlendirme ölçeği (İBDÖ) toplam puanı kız öğrencilerde ve 4. sınıfta öğrenim gören öğrencilerde daha yüksektir. Ayrıca öğrencilerin hemşireliği seçme nedenleri ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür (p<0.05).
Sonuç ve Öneriler: Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerilerinin yüksek olduğu ve cinsiyet, sınıf ve mesleği seçme nedenlerinin iletişim becerilerini etkilediği bulunmuştur. Öneri olarak, öğrencilerin iletişimini artıracak doğru tekniklerin yer aldığı ders içeriklerinin hemşirelik eğitimin ilk yıllarından itibaren verilmesi ve meslek seçiminde bilinçlendirmeyi artırıcı faaliyetlerin desteklenerek meslek seçimi ve iletişim arasındaki ilişkiyi ortaya koyacak çalışmaların yapılması gerekmektedir.
Hemşirelik hemşirelik öğrencileri iletişim iletişim becerileri
Aim: The aim of this study was to determine the communication skills of nursing students and some variables that are thought to be related.
Method: The population of the species descriptive study, Faculty of Health Sciences Nursing Department of a university in Turkey constituted 1 and 4th grade students (n = 260). No sampling method was used and the study was completed with 255 students (98%) who agreed to participate and could be reached at the time of the study. The research data were collected by using the Introductory Information Form and the The Communication Skills Scale (TCSS). The data were analyzed with SPSS 24.00 program and the significance level was accepted as p <0.05.
Results: The mean age of the students in the study was 21.43±1.69 and 79.2% were female students. 88.2% of students stated that communication was important in patient care. TCSS total score was higher in girls and 4th class students. Furthermore, there was a significant relationship between the reasons for choosing nursing and communication skills of the students (p<0.05).
Conclusion: Communication skills of nursing students were found to be high. There was a relationship between students' reasons for choosing gender, class and profession and scale score. As a suggestion, it is necessary to carry out studies that will reveal the relationship between profession selection and communication by supporting the course contents to be given from the first years of nursing education, which include the right techniques to increase students' communication, and activities to raise awareness in the choice of profession.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.