Objectives: This study aims to examine the readiness of final year nursing students for their profession and the affecting factors.
Method: The population of this descriptive study consisted of 440 final year nursing students at five different universities in Turkey's Eastern Black Sea Region. The sample consisted of 313 students. The data were gathered between January and February, 2015. The researchers prepared and used a questionnaire form in line with the literature to collect the data. The data were evaluated with SPSS 20.0 statistical software using descriptive statistics, the chi-square test and binary logistic regression.
Results: Of the students, 56.2% said that they were ready for the profession. There were statistically significant correlations between students' readiness for the profession and their having selected the profession willingly, being happy to have selected the profession, feeling safe in the profession, self-efficacy for the profession, feeling anxiety concerning working life and thoughts about nursing (p<0.05). There is statistically significant correlation between students' readiness for nursing and their finding practical training adequate in undergraduate study (p<0.05).
Conclusion: This study found that half of the students were ready for the profession. Their having selected the profession willingly, being happy to have selected the profession, self-efficacy for the profession and feeling anxiety concerning working life were predictor variables for readiness.
Amaç: Bu çalışma hemşirelik son sınıf öğrencilerinin mesleki hazır bulunuşluklarını ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı olarak yapılan çalışmanın evrenini Türkiye’de Doğu Karadeniz Bölgesi’nde beş üniversitede son sınıfta okuyan 440 hemşirelik öğrencisi, örneklemi ise 313 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Ocak-Şubat 2015 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından literature doğrultusunda hazırlanan anket formu kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 istatistik paket programında tanımlayıcı istatistikler, ki kare testi ve binary logistik regresyon analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin %56.2’sinin hemşirelik mesleğine hazır bulunduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin hemşirelik mesleğini isteyerek seçme, mesleği seçtiği için mutlu olma, meslekte kendini güvende hissetme, meslek için kendini yeterli hissetme, çalışma hayatıyla ilgili kaygı yaşama ve hemşirelik yapmayı düşünme durumları ile hemşirelik mesleğine hazır bulunuşlukları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur (p<0.05). Öğrencilerin lisans eğitimi uygulamalarını yeterli bulma durumları ile hemşirelik mesleğine hazır bulunuşlukları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (p<0.05).
Sonuç: Araştırmada öğrenci hemşirelerin yarısının mesleğe hazır bulunduğu ve mesleğini isteyerek seçme, mesleği seçtiği için mutlu olma, meslek için kendini yeterli hissetme ve çalışma hayatıyla ilgili kaygı yaşama durumlarının mesleğe hazır bulunuşlukta yordayıcı değişkenler olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.