Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 3, 607 - 624, 27.12.2021
https://doi.org/10.47115/jshs.995746

Öz

Amaç: Bu araştırma ebelik öğrencilerinin kişilik özellikleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Analitik-kesitsel tipte olan bu araştırma Türkiye’nin doğusunda bulunan bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 187 ebelik öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ölçeği (BFKÖÖ)” ve “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği (YBÖEÖ)” ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde SPSS (20.0) istatistik paket programında sayı, yüzde dağılımları, ortalama, standart sapma, independent t-test, One-Way Anova, Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis Testi, Tukey ve korelasyon testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.99±2.41’dir. Öğrencilerin BFKÖÖ’nün “dışadönüklük”, “sorumluluk”, “açıklık”, “geçimlilik” ve “duygusal dengesizlik” alt boyutlarından aldıkları toplam puan ortalamaları sırasıyla; 26.62±6.59, 32.27±5.69, 36.09±6.73, 35.81±5.07 ve 24.86±5.06’dır. Öğrencilerin YBÖEÖ’den aldıkları toplam puan ortalamaları 126.81±19.55’tir. Öğrencilerin BFKÖÖ’ye ait dışadönüklük, sorumluluk, açıklık, geçimlilik alt boyutları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında pozitif yönde; duygusal dengesizlik alt boyutu ile negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı zayıf düzeyde bir korelasyon bulundu (p<0.001).
Sonuçlar ve Öneriler: Bu çalışmada öğrencilerin BFKÖÖ’ye ait dışadönüklük, açıklık, geçimlilik ve sorumluluk alt boyutlarından aldıkları puan ortalamaları arttıkça yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin arttığı saptandı. Ayrıca öğrencilerin BFKÖÖ’ye ait duygusal dengesizlik alt boyutundan aldıkları puan ortalamalarının azalması da yaşam boyu öğrenme eğilimlerini arttırmaktadır. Bu sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin farklı kişilik özellikleri dikkate alınarak yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin desteklenmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abaslı, K., & Polat, Ş. (2018). Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimi ve araştırmaya yönelik kaygıya ilişkin görüşleri. Elm və İnnovativ Texnologiyalar Jurnalı, 6, 68-83.
  • Adabaş, A. (2016). Bartın üniversitesi lisansüstü eğitim öğrencilerinin yaşam boyu öğrenmede anahtar yeterliklere sahip olma düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Arslan, A., Bıçakçıgil Özsoy, R., Arslan R. (2019). Meslek yüksekokulu öğrenci̇leri̇ni̇n yaşam boyu öğrenme eği̇li̇mleri̇ ve ki̇tap okuma alışkanlıklarına i̇li̇şki̇n tutumlarının i̇ncelenmesi̇. The Journal of International Social Research, 12(66), 730-747.
  • Ayaz, C., & Ünal, F. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. The Journal of International Social Research, 9(44), 847-856.
  • Benet-Martínez, V., & John, O. P. (1998). Los Cinco Grandes across cultures and ethnic groups: Multitrait-multimethod analyses of the Big Five in Spanish and English. Journal of Personality and Social Psychology, 75(3), 729–750.
  • Berberoğlu, B. (2010). Yaşam Boyu Öğrenme İle Bilgi ve İletişim Teknolojileri Açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki Konumu. The Journal of Knowledge Economy & Knowledge Management, 5(2), 113–126.
  • Bitlisli, F., Dinç, M., Çetinceli, E., Kaygısız, Ü. (2013). Beş Faktör Kişilik Özellikleri İle Akademik Güdülenme İlişkisi: Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 459–480.
  • Bulaç, E., & Kurt, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 125–161.
  • Çelebi Çakıroğlu, O., & Harmancı Seren, A. K. (2019). The relationship between attitudes towards change and five factor personality traits in nurses. Journal of Psychiatric Nursing, 10(3), 211–217.
  • Diker Coşkun, Y. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Diker Coşkun, Y., & Demirel, M. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108–120.
  • Dikmen, Y., Denat, Y., Filiz, N. Y., Başaran, H. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Journal of Human Rhythm, 2(1).
  • Dikmen, Y., Uslu Yuvacı, H., Erol, F. (2017). The investigation of lifelong learning tendencies in medical faculty students. International Journal of Human Sciences, 14(3), 2399-2408.
  • Doğan, T. (2013). Beş faktör ki̇şi̇li̇k özelli̇kleri̇ ve öznel i̇yi̇ oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1), 56–64.
  • Ekşioğlu, S., Tarhan, S., Çetin Gündüz, H. (2017). Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyetkinlik beklentisi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1925-1940.
  • Erdamar, G., Demirkan, Ö., Saraçoğlu, G., Alpan, G. (2017). Lise öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitsel internet kullanma öz-yeterlik inançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 636-657.
  • Gözel, G., Atmaca, G. D., Durat, G. (2017). Hemşirelerin Kişilik Özellikleri İle İş Performansları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 11–16.
  • İleri, S. (2017). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve hayat boyu öğrenme faaliyetlerine katılım düzeyleri (Karşıyaka-Bayraklı örneklemi). Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kağnıcıoğlu, D., Duyan, E. C., Etci, H. (2018). Y Kuşağının Kari̇yer Değerleri̇ ve Ki̇şi̇lik Özelli̇kleri̇ni̇n Araştırılması ve Karşılaştırılması. “IS, GUC” Industrial Relations and Human Resources Journal, 20(4), 61–90.
  • Kaya, D., & Yurdakul, M. (2007). Türkiye’de ve Dünyada Ebelik Eğitimi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 23(2), 233-241.
  • Kılavuz, F., & Karabağ Aydın, A. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Girişimcilik Algıları ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 7(3), 240-248.
  • Köse, D., Çınar, N., Akduran, F. (2012). Hemşirelik Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Kişilik Özellikleri Ve Zaman Yönetimi İle İlişkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 16(3), 227-233.
  • Kütük, H. (2018). Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n ki̇şi̇li̇k özelli̇kleri̇ i̇le presenteei̇sm davranışları arasındaki̇ i̇li̇şki̇si̇ni̇n i̇ncelenmesi̇. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Nam A., & Akbay, S. E. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu: Beş Faktör Kişilik Özellikleri, Bilinçli Farkındalık ve Yılmazlığın Rolü. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4210-4237.
  • Open Source Epidemiologic Statistics for Public Health Version. 3.01 [Internet]. OpenEpi [Güncellenme Tarihi: 6 Nisan 2013]. Sample Size for a Proportion or Descriptive Study. Erişim adresi: URL: https://www.openepi.com/SampleSize/SSPropor.htm
  • Ölçer, Z., Bakır, N., Aslan, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Kişilik Özelliklerinin Premenstrual Şikâyetlere Etkisi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 30–37.
  • Örs, M. & Kılınç, M. (2017). An Investigation of the Opinions of Pre-service Midwives and Nurses Regarding Lifelong Learning. Universal Journal of Educational Research, 5(12A), 56–62.
  • Örs, M. (2020). Lifelong learning competencies among undergraduate first year and final year midwifery-nursing students. International Journal of Curriculum and Instruction, 12, 88–104.
  • Polatcı, S., Sobacı, F., Kaban, İ. (2020). Kişilik Özellikleri ve Kişi - İş Uyumunun İş Tatmini Üzerine Etkileri: Taşeron Çalışanlar Üzerine Bir Araştırma. Journal of Organizational Behavior Review, 2(1), 12–30.
  • Soykut Gündoğar, H. (2019). Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Durumları ile Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Sümer, N., Lajunen, T. J., Özkan, T. (2005). Big Five Personality Traits as the Distal Predictors of Road Accident Involvement. Underwood G. (ed.) in: Traffic and Transport Psychology, pp: 215–227.
  • Tatlılıoğlu, K. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Beş Faktör Kişilik Kuramı’na Göre Kişilik Özellikleri Alt Boyutlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 17, 939-971.
  • Topçu, F. (2017). Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n psi̇koloji̇k dayanıklılık düzeyleri̇nde beş faktör ki̇şi̇li̇k özelli̇kleri̇ni̇n yordayıcı etki̇si̇ni̇n i̇ncelenmesi̇. Yüksek Lisans Tezi. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tunca, N., Alkın Şahin, S., Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 432-446.
  • Ulusoy, Y. Ö., Akfırat, O. N., Tura, G. (2018). Ebeveynlere Bağlanma ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki. Journal of Resilience, 2(1), 23–37.
  • Uysal Yalçın, S., Özaslan, Z., Şimşek Şahin, E., Alptekin, H. M., Erdoğan, B., Aydın Er, R. (2019). Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 55–63.
  • Uzuntarla, Y., & Cihangiroğlu, N. (2016). Hemşirelerin akılcı ilaç kullanımı ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin analizi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 15(1), 1–8.
  • Yalın Uçar, M. & Uysal, S. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi, Yeterlilik Algısı ve Sürekli Kaygı Durumları Arasında İlişki. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 10(2), 72–82.

The Relationship Between Personality Traits and Lifelong Learning Tendencies of Midwifery Students

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 3, 607 - 624, 27.12.2021
https://doi.org/10.47115/jshs.995746

Öz

Aim: This research was conducted to determine the relationship between midwifery students' personality traits and lifelong learning tendencies.
Method: This analytical-cross-sectional study was conducted with the students of the Department of Midwifery, Faculty of Health Sciences, of a university located in eastern Turkey. The sample of the research was consist of 187 midwifery student. The research data were collected from “Personal Information Form”, “Big Five Personality Traits Scale (BFPTS)” and “Life Long Learning Tendencies Scale (LLLTS)”. Data was analyzed by number, percentile, mean, standard deviation, independent t test, One-Way Anova, Mann Whitney-U test, Kruskal Wallis test, Tukey and correlation" tests using SSPS 22.0 for Windows program.
Results: The average age of the students was 20.99±2.41. The average score of the students in the "outwardness", "responsibility", "openness", "livelihood" and "emotional imbalance" sub-dimensions of “BFPTS” respectively are; 26.62±6.59, 32.27±5.69, 36.09±6.73, 35.81±5.07 and 24.86±5.06. The average score of “LLLTS” of the students is 126.81±19.55. There was a positive correlation between the extroversion, responsibility, openness, agreeableness sub-dimensions of the students' BFPTS and their lifelong learning tendencies; there was a weak correlation between emotional instability sub-dimension and negative and statistically significant (p<0.001).
Conclusions and Suggestions: In this study, as the average scores of the students in the sub-dimensions of extroversion, responsibility, openness, and agreeableness of the BFPTS increase; It was determined that as the mean scores obtained from the emotional instability sub-dimension decreased, their lifelong learning tendencies increased. In line with these results, it is recommended to support lifelong learning tendencies by taking into account the different personality traits of the students.

Kaynakça

  • Abaslı, K., & Polat, Ş. (2018). Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimi ve araştırmaya yönelik kaygıya ilişkin görüşleri. Elm və İnnovativ Texnologiyalar Jurnalı, 6, 68-83.
  • Adabaş, A. (2016). Bartın üniversitesi lisansüstü eğitim öğrencilerinin yaşam boyu öğrenmede anahtar yeterliklere sahip olma düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Arslan, A., Bıçakçıgil Özsoy, R., Arslan R. (2019). Meslek yüksekokulu öğrenci̇leri̇ni̇n yaşam boyu öğrenme eği̇li̇mleri̇ ve ki̇tap okuma alışkanlıklarına i̇li̇şki̇n tutumlarının i̇ncelenmesi̇. The Journal of International Social Research, 12(66), 730-747.
  • Ayaz, C., & Ünal, F. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. The Journal of International Social Research, 9(44), 847-856.
  • Benet-Martínez, V., & John, O. P. (1998). Los Cinco Grandes across cultures and ethnic groups: Multitrait-multimethod analyses of the Big Five in Spanish and English. Journal of Personality and Social Psychology, 75(3), 729–750.
  • Berberoğlu, B. (2010). Yaşam Boyu Öğrenme İle Bilgi ve İletişim Teknolojileri Açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki Konumu. The Journal of Knowledge Economy & Knowledge Management, 5(2), 113–126.
  • Bitlisli, F., Dinç, M., Çetinceli, E., Kaygısız, Ü. (2013). Beş Faktör Kişilik Özellikleri İle Akademik Güdülenme İlişkisi: Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 459–480.
  • Bulaç, E., & Kurt, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 125–161.
  • Çelebi Çakıroğlu, O., & Harmancı Seren, A. K. (2019). The relationship between attitudes towards change and five factor personality traits in nurses. Journal of Psychiatric Nursing, 10(3), 211–217.
  • Diker Coşkun, Y. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Diker Coşkun, Y., & Demirel, M. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108–120.
  • Dikmen, Y., Denat, Y., Filiz, N. Y., Başaran, H. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Journal of Human Rhythm, 2(1).
  • Dikmen, Y., Uslu Yuvacı, H., Erol, F. (2017). The investigation of lifelong learning tendencies in medical faculty students. International Journal of Human Sciences, 14(3), 2399-2408.
  • Doğan, T. (2013). Beş faktör ki̇şi̇li̇k özelli̇kleri̇ ve öznel i̇yi̇ oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1), 56–64.
  • Ekşioğlu, S., Tarhan, S., Çetin Gündüz, H. (2017). Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyetkinlik beklentisi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1925-1940.
  • Erdamar, G., Demirkan, Ö., Saraçoğlu, G., Alpan, G. (2017). Lise öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitsel internet kullanma öz-yeterlik inançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 636-657.
  • Gözel, G., Atmaca, G. D., Durat, G. (2017). Hemşirelerin Kişilik Özellikleri İle İş Performansları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 11–16.
  • İleri, S. (2017). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve hayat boyu öğrenme faaliyetlerine katılım düzeyleri (Karşıyaka-Bayraklı örneklemi). Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kağnıcıoğlu, D., Duyan, E. C., Etci, H. (2018). Y Kuşağının Kari̇yer Değerleri̇ ve Ki̇şi̇lik Özelli̇kleri̇ni̇n Araştırılması ve Karşılaştırılması. “IS, GUC” Industrial Relations and Human Resources Journal, 20(4), 61–90.
  • Kaya, D., & Yurdakul, M. (2007). Türkiye’de ve Dünyada Ebelik Eğitimi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 23(2), 233-241.
  • Kılavuz, F., & Karabağ Aydın, A. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Girişimcilik Algıları ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 7(3), 240-248.
  • Köse, D., Çınar, N., Akduran, F. (2012). Hemşirelik Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Kişilik Özellikleri Ve Zaman Yönetimi İle İlişkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 16(3), 227-233.
  • Kütük, H. (2018). Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n ki̇şi̇li̇k özelli̇kleri̇ i̇le presenteei̇sm davranışları arasındaki̇ i̇li̇şki̇si̇ni̇n i̇ncelenmesi̇. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Nam A., & Akbay, S. E. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu: Beş Faktör Kişilik Özellikleri, Bilinçli Farkındalık ve Yılmazlığın Rolü. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4210-4237.
  • Open Source Epidemiologic Statistics for Public Health Version. 3.01 [Internet]. OpenEpi [Güncellenme Tarihi: 6 Nisan 2013]. Sample Size for a Proportion or Descriptive Study. Erişim adresi: URL: https://www.openepi.com/SampleSize/SSPropor.htm
  • Ölçer, Z., Bakır, N., Aslan, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Kişilik Özelliklerinin Premenstrual Şikâyetlere Etkisi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 30–37.
  • Örs, M. & Kılınç, M. (2017). An Investigation of the Opinions of Pre-service Midwives and Nurses Regarding Lifelong Learning. Universal Journal of Educational Research, 5(12A), 56–62.
  • Örs, M. (2020). Lifelong learning competencies among undergraduate first year and final year midwifery-nursing students. International Journal of Curriculum and Instruction, 12, 88–104.
  • Polatcı, S., Sobacı, F., Kaban, İ. (2020). Kişilik Özellikleri ve Kişi - İş Uyumunun İş Tatmini Üzerine Etkileri: Taşeron Çalışanlar Üzerine Bir Araştırma. Journal of Organizational Behavior Review, 2(1), 12–30.
  • Soykut Gündoğar, H. (2019). Hemşirelerin Yaşam Boyu Öğrenme Durumları ile Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Sümer, N., Lajunen, T. J., Özkan, T. (2005). Big Five Personality Traits as the Distal Predictors of Road Accident Involvement. Underwood G. (ed.) in: Traffic and Transport Psychology, pp: 215–227.
  • Tatlılıoğlu, K. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Beş Faktör Kişilik Kuramı’na Göre Kişilik Özellikleri Alt Boyutlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 17, 939-971.
  • Topçu, F. (2017). Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n psi̇koloji̇k dayanıklılık düzeyleri̇nde beş faktör ki̇şi̇li̇k özelli̇kleri̇ni̇n yordayıcı etki̇si̇ni̇n i̇ncelenmesi̇. Yüksek Lisans Tezi. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tunca, N., Alkın Şahin, S., Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 432-446.
  • Ulusoy, Y. Ö., Akfırat, O. N., Tura, G. (2018). Ebeveynlere Bağlanma ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki. Journal of Resilience, 2(1), 23–37.
  • Uysal Yalçın, S., Özaslan, Z., Şimşek Şahin, E., Alptekin, H. M., Erdoğan, B., Aydın Er, R. (2019). Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 55–63.
  • Uzuntarla, Y., & Cihangiroğlu, N. (2016). Hemşirelerin akılcı ilaç kullanımı ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin analizi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 15(1), 1–8.
  • Yalın Uçar, M. & Uysal, S. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi, Yeterlilik Algısı ve Sürekli Kaygı Durumları Arasında İlişki. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 10(2), 72–82.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Makaleler
Yazarlar

Tuğba Enise Benli 0000-0002-6087-2199

Emine İbici Akça 0000-0001-5432-2951

Yeşim Aksoy Derya 0000-0002-3140-2286

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 15 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Benli, T. E., İbici Akça, E., & Aksoy Derya, Y. (2021). EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(3), 607-624. https://doi.org/10.47115/jshs.995746
AMA Benli TE, İbici Akça E, Aksoy Derya Y. EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. JSHS. Aralık 2021;6(3):607-624. doi:10.47115/jshs.995746
Chicago Benli, Tuğba Enise, Emine İbici Akça, ve Yeşim Aksoy Derya. “EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 6, sy. 3 (Aralık 2021): 607-24. https://doi.org/10.47115/jshs.995746.
EndNote Benli TE, İbici Akça E, Aksoy Derya Y (01 Aralık 2021) EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 6 3 607–624.
IEEE T. E. Benli, E. İbici Akça, ve Y. Aksoy Derya, “EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, JSHS, c. 6, sy. 3, ss. 607–624, 2021, doi: 10.47115/jshs.995746.
ISNAD Benli, Tuğba Enise vd. “EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 6/3 (Aralık 2021), 607-624. https://doi.org/10.47115/jshs.995746.
JAMA Benli TE, İbici Akça E, Aksoy Derya Y. EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. JSHS. 2021;6:607–624.
MLA Benli, Tuğba Enise vd. “EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, 2021, ss. 607-24, doi:10.47115/jshs.995746.
Vancouver Benli TE, İbici Akça E, Aksoy Derya Y. EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. JSHS. 2021;6(3):607-24.

Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.