Turizm
sektörü, farklı kültürlerden bireylerin bir arada bulunduğu ve iletişim halinde
olduğu sektörlerin başında gelmektedir. Sektör, turistlere gidilen ülkenin
kültürünü tanıma fırsatı sunmasının yanı sıra gidilen yerde turistlerin kendi
kültürlerinin tanınmasını da sağlamaktadır. Bu kültür alışverişinden hareketle,
turizm sektörünün görünen yüzü olan turist rehberlerine önemli görevler
düşmektedir. Turist rehberleri için farklı kültürden bireyleri anlama,
algılama, istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilmede ve kültürel farklılıkları
etkin bir şekilde yönetebilme gibi vasıflara sahip olmasında önemli rol oynayan
kültürel zekâ ve yapmaları gereken görevleri gerçekleştirebilecekleri konusunda
kendilerine duydukları inançlar olan özyeterlilik kavramları önem taşımaktadır.
Kültürel zekâ ve özyeterlilik kavramları, rehberlerin sundukları hizmeti
doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmada, turist rehberlerinin kültürel zekâ
düzeyi ve özyeterlilik inançlarının hizmet sunumuna etkisinin belirlenmesi
amaçlanmaktadır. Veriler, anket
yöntemiyle elde edilmiş ve istatistiksel analizler aracılığıyla
değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların kültürel zekâ
düzeylerinin yüksek seviyede olduğu, özyeterlilik düzeylerinin ise orta
seviyede olduğu belirlenmiştir. Araştırmada kültürel zekânın özyeterlilik
üzerinde; özyeterliliğin kültürel zekâ üzerinde; kültürel zekânın hizmet sunumu
üzerinde ve özyeterliliğin hizmet sunumu üzerinde pozitif yönlü etkisi olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Hizmet Sunumu Kültür Kültürel Zekâ Özyeterlilik Turist Rehberleri
The tourism
sector is one of the sectors where the individuals from different cultures come
together and communicate. The sector not only provides the opportunity for
tourists to get to know the cultures of the host country, but also allows
tourists to recognize their own culture. With reference to this exchange of
culture, the tourist guides, who are the front-line players in the tourism
industry, have important duties. Self-efficacy which is the belief in trusting
themselves about carrying out the task they have to do and cultural
intelligence which plays an important role in having the qualities of being
able to understand, perceive and satisfy the needs and requests of individuals
from different cultures and manage cultural differences effectively are very
important concepts for the tour guides. The concepts of cultural intelligence
and self-efficacy directly influence the services which are served by tour
guides. In this research, it is aimed to determine the impact of the level of
cultural intelligence and self-efficacy beliefs of tourist guides on service
encounter. The data, obtained by survey method have been statistically analyzed
and evaluated. The result of researh indicates that the participants have high
levels of cultural intelligence and midlevel of self-efficacy. In this
research, it has been found that there is a positively impact of cultural
intelligence on self-efficacy; self-efficacy on cultural intelligence; cultural
intelligence on service encounter and self-efficacy on service encounter.
Service Encounter Culture Cultural Intelligence Self-Efficacy Tourist Guides
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 1 |