Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Reklam Harcamalarının Firma Kârlılığı ve Satışlardaki Değişime Etkisi

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 2, 644 - 656, 27.04.2021
https://doi.org/10.21547/jss.875745

Öz

Bu çalışmada, BİST’de hisse senetleri işlem gören ve Gıda, İçecek ve Tütün sektöründe faaliyet gösteren 18 şirketin 2011-2019 yılları arasına ait verileri yardımı ile reklam harcamalarının karlılık ve net satışlardaki büyüme üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada Sistem GMM analiz yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonucunda; reklam harcamaları ile karlılık ve satışlardaki değişim arasında pozitif anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Chowdhury, R. (2017). Measuring the relationship among the advertisement expenditure, sales revenue and profit on steel ındustries and banking ındustries in Bangladesh. European Journal of Business and Management, 9(9), 1-5.
  • Geyikçi, U. B. & Mucan, B. (2016). Reklam harcamalarının finansal duruma olan etkisinin panel veri analizi yöntemiyle ölçümü. Sosyal Bilimler Dergisi, 50, 68-85.

The Impact of The Advertising Expenditures on Firm Profitability and Net Sales Growth

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 2, 644 - 656, 27.04.2021
https://doi.org/10.21547/jss.875745

Öz

In this study, the effect of advertising expenditures on profitability and growth in net sales was examined with the help of the data of the 18 companies operating in the Food, Beverage and Tobacco sector, whose stocks are traded in BIST. System GMM analysis method was used in the study. As a result of the analysis; It was determined that there is a positive significant relationship between advertising expenditures and profitability and net sales growth.

Kaynakça

  • Chowdhury, R. (2017). Measuring the relationship among the advertisement expenditure, sales revenue and profit on steel ındustries and banking ındustries in Bangladesh. European Journal of Business and Management, 9(9), 1-5.
  • Geyikçi, U. B. & Mucan, B. (2016). Reklam harcamalarının finansal duruma olan etkisinin panel veri analizi yöntemiyle ölçümü. Sosyal Bilimler Dergisi, 50, 68-85.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm İşletme Finans
Yazarlar

Adem Ruhan Sönmez 0000-0002-6494-6482

Esra Özkan Pir 0000-0002-1271-7397

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 6 Şubat 2021
Kabul Tarihi 10 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sönmez, A. R., & Özkan Pir, E. (2021). Reklam Harcamalarının Firma Kârlılığı ve Satışlardaki Değişime Etkisi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(2), 644-656. https://doi.org/10.21547/jss.875745