Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of the Faculty of Communications Curriculums Sufficiency to Meet Sectoral Expectations via Media Sector Job Postings

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 3, 1245 - 1269, 29.07.2021
https://doi.org/10.21547/jss.879093

Öz

Subject of the study is to examine the sectoral equipment competence of Communication Faculty graduates and the employment problem experienced in the sector by examining course contents in Faculty of Communication curriculum. In study, it was aimed to reveal adequacy of the course contents of communication faculty in meeting the qualified workforce needed by the media sector. For this purpose, the related postings in the media sector category published between October-November 2020 in Kariyer.net, which has the most job postings in the local network, were examined. The 'sought-after qualifications' specified in the job postings in the sectoral titles sought among these postings are listed from the most sought-after qualifications to the least sought with the one-word analysis feature of Nvivo Qualitative Analysis Program. The first third-largest city to be and media sector of the Republic of Turkey identified because they accommodate the weight of employment in Istanbul, Ankara and Izmir course content in curriculum all parts of communications faculties in place state universities in provinces, were analyzed using content analysis method according to specified sectoral meet expectations qualification. It is among the main findings of the study that the course contents in the curriculum to meet the expectations of sector differ according to the university and departments. In addition, research findings showed that even though curriculum have digital content, theoretical course contents still dominate. In the study, suggestions regarding expectations were presented by demonstrating to what extent the curriculum of communication faculty respond to the sector's demand for qualified workforce.

Kaynakça

  • Akar, R. (2005, Eylül). Halk Kötü Habere Alıştırıldı. Selçuk İletişim Gazetesi. (B. Arık, Röportaj Yapan) Selçuk İletişim Gazetesi.
  • Arık, B., & Bayram, F. (2014). İletişim Eğitimi ve İletişim Akademisyenleri: Veriler Işığında Genel Bir Değerlendirme. Akdeniz İletişim, 81-98.
  • Atabek, Ü., & Atabek, G. Ş. (2014). İletişim Eğitiminde Farklı Perspektifler: Öğrenciler, Akademisyenler ve Meslek Mensuplarının İletişim Eğitimi Hakkındaki Tutumları. İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi, 148-163.
  • Büyükaslan, A., & Mavnacıoğlu, K. (2017). İletişim Fakültesi Ders Müfredatlarının Sektörün Nitelikli İşgücü Talebine Uyumu. International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), 3(2), 219-233.
  • Karaduman, M., & Akbulutgiller, B. (2017). Türkiye'de Gazetecilik Eğitimi: Lisans Müfredat Programları Karşılaştırması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(4), 1161-1181.
  • Mutlu, E. (2000). Türkiye'de İletişim Eğitimi: Kişisel Bir Tarih Denemesi. İletişim, 234-259.
  • Mutlu, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Özer, Ö. (2006). Türkiye'de İletişim Eğitimi: Ankara'da Ulusal Medyada Görev Yapan Muhabirlerin Düşünceleri ve Araştırmayla Gelen Öneriler. KİLAD Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 57-81.
  • Şeker, M., & Şeker, T. (2014). İletişim Eğitiminde Temel Sorunlar ve Açmazlar. Akdeniz İletişim, 100-118.
  • Terzioğlu, T. (2003). Sunuş. Eğitimin Geleceği, Üniversitelerin ve Eğitimin Değişen Paradigması. içinde İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınları.
  • Tokgöz, O. (2003). Türkiye'de İletişim Eğtiimi: 50 Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi. Kültür & İletişim, 6(1), 9-32.

İletişim Fakültesi Müfredatlarının Medya Sektörü İş İlanları Üzerinden Sektörel Beklentileri Karşılama Yeterliğinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 3, 1245 - 1269, 29.07.2021
https://doi.org/10.21547/jss.879093

Öz

Çalışmanın konusunu, İletişim fakültesi mezunlarının sektörel donanım yeterliliğinin ve sektörde yaşanan istihdam probleminin, İletişim Fakültesi müfredatlarında yer alan ders içeriklerinin incelenmesiyle ele alınması oluşturmaktadır. Araştırmada, iletişim fakültesi ders içeriklerinin medya sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü karşılamadaki yeterliliğinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, yerel ağda en fazla iş ilanına sahip kariyer.net’de Ekim-Kasım 2020 tarih aralığında yayınlanan medya sektörü kategorisindeki ilgili ilanlar incelenmiştir. Bu ilanlar içerisinde aranan sektörel başlıklardaki iş ilanlarında belirtilen ‘aranan nitelikler’, Nvivo Nitel Analiz Programı’nın tek kelimelik analiz özelliği ile en çok aranan niteliklerden en az aranana doğru sıralanmıştır. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk 3 büyük şehri olmaları ve medya sektörü istihdamını ağırlık olarak barındırmaları nedeniyle belirlenmiş İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde yer alan devlet üniversitelerindeki iletişim fakültelerinin tüm bölümlerinin müfredatlarındaki ders içerikleri, belirlenen sektörel beklentileri karşılama yeterliliğine göre içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Müfredatlardaki sektör beklentilerini karşılamaya yönelik ders içerikleri üniversite ve bölümlere göre farklılaştığı araştırmanın temel bulguları arasındadır. Ayrıca araştırma bulgularında müfredatların dijital içeriklere sahip olsalar da kuramsal ders içeriklerinin ağırlığını koruduğu görülmüştür. Araştırmada iletişim fakültesi müfredatlarının sektörün nitelikli işgücü talebine ne derece yanıt verdiği ortaya konarak, beklentilere ilişkin öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akar, R. (2005, Eylül). Halk Kötü Habere Alıştırıldı. Selçuk İletişim Gazetesi. (B. Arık, Röportaj Yapan) Selçuk İletişim Gazetesi.
  • Arık, B., & Bayram, F. (2014). İletişim Eğitimi ve İletişim Akademisyenleri: Veriler Işığında Genel Bir Değerlendirme. Akdeniz İletişim, 81-98.
  • Atabek, Ü., & Atabek, G. Ş. (2014). İletişim Eğitiminde Farklı Perspektifler: Öğrenciler, Akademisyenler ve Meslek Mensuplarının İletişim Eğitimi Hakkındaki Tutumları. İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi, 148-163.
  • Büyükaslan, A., & Mavnacıoğlu, K. (2017). İletişim Fakültesi Ders Müfredatlarının Sektörün Nitelikli İşgücü Talebine Uyumu. International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), 3(2), 219-233.
  • Karaduman, M., & Akbulutgiller, B. (2017). Türkiye'de Gazetecilik Eğitimi: Lisans Müfredat Programları Karşılaştırması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(4), 1161-1181.
  • Mutlu, E. (2000). Türkiye'de İletişim Eğitimi: Kişisel Bir Tarih Denemesi. İletişim, 234-259.
  • Mutlu, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Özer, Ö. (2006). Türkiye'de İletişim Eğitimi: Ankara'da Ulusal Medyada Görev Yapan Muhabirlerin Düşünceleri ve Araştırmayla Gelen Öneriler. KİLAD Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 57-81.
  • Şeker, M., & Şeker, T. (2014). İletişim Eğitiminde Temel Sorunlar ve Açmazlar. Akdeniz İletişim, 100-118.
  • Terzioğlu, T. (2003). Sunuş. Eğitimin Geleceği, Üniversitelerin ve Eğitimin Değişen Paradigması. içinde İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınları.
  • Tokgöz, O. (2003). Türkiye'de İletişim Eğtiimi: 50 Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi. Kültür & İletişim, 6(1), 9-32.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm İletişim
Yazarlar

Nevra Üçler 0000-0003-4195-6669

Türkan Öykü Büyükçelikok 0000-0002-2735-0903

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 12 Şubat 2021
Kabul Tarihi 5 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Üçler, N., & Büyükçelikok, T. Ö. (2021). İletişim Fakültesi Müfredatlarının Medya Sektörü İş İlanları Üzerinden Sektörel Beklentileri Karşılama Yeterliğinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 1245-1269. https://doi.org/10.21547/jss.879093