Turizm, hem ülkelerin GSMH’sını artırması ve istihdam yaratması hem de otel işletmelerinin karlılığı açısından önemli bir sektördür. Bundan dolayı tatil yapan tüketicilerin tatil süreçleri boyunca konaklamanın hangi unsurundan veya unsurlarından daha fazla tatmin oldukları önemli bir konudur. Bu çalışmada da tüketicilerin etkileyen konaklama unsurları incelenmiş ve veri madenciliği yöntemlerinden CART yöntemi aracılığıyla 89335 adet veri analiz edilmiştir. Bu analizin sonuçlarına göre, tüketicilerin konaklamalarını etkileyen en önemli unsur ziyaret etme türüdür (grup/bireysel seyahat). Seyahat türünden sonraki en önemli değişken işletmelerin sunmuş olduğu wifi kalitesidir ve wifi kalitesi, tatmin olan veya olmayan bireyler açısından anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Konaklama unsurlarına ilişkin olarak tüketiciyi etkileyen diğer değişkenler ise otelin temizliği, konforu, otele girişin veya ayrılığın kolaylığı veya zorluğu, yiyecek-içecek kalitesi, yaş durumu ve çevrimiçi rezervasyon kolaylığıdır. Ayrıca genç bireylerde otelin konforu, yaşlı bireylerde ise çevrimiçi rezervasyon yapılma kolaylığı yüksek tatmine neden olmuştur.
yok
yok
İlgi ve alakanız için şimdiden çok teşekkür eder, pandemi döneminde sağlık, mutluluk ve kolaylıklar dilerim.
Tourism is an important sector in terms of both increasing the GDP of the countries and creating employment and the profitability of the hotel businesses. Therefore, it is an important issue that the consumers who take a vacation are more satisfied with what element or elements of the accommodation during the holiday process. In this study, accommodation factors affecting consumers were examined and 89335 data were analyzed using the CART method, one of the data mining methods. According to the results of this analysis, the most important factor affecting the accommodation of consumers is the type of visit (group / individual travel). The most important variable after the travel type is the wifi quality offered by the businesses, and the wifi quality differs significantly in terms of satisfied or unsatisfied individuals. Other variables that affect the consumer regarding accommodation elements are the cleanliness of the hotel, its comfort, the ease or difficulty of check in or out of the hotel, the quality of food and beverage, age and the ease of online booking. In addition, the comfort of the hotel for young people and the ease of m online booking for elderly people have created high satisfaction.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 4 |