Experiential value refers to the process of experience related to a product and the consumer evaluation regarding the experience. The experience regarding of a tourism product and value components that emerge after the experience are determinants for tourists’ revisit behavior. This study aims to examine the effects of value perceptions of tourists who participate in gastronomy tourism or visit the destination for various reasons, that occur after their gastronomic product experiences on their revisit intention. For this purpose, the relationships between variables are discussed and the hypotheses are put forward after an extensive literature review. The population of this research consists of domestic tourists who have visited Gaziantep and Hatay provinces that are included in the network of UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization)’s cities of creative/gastronomy. The research sample consists of 809 domestic tourists selected by convenience sampling method. The data are collected using a face-to-face survey technique. The collected data are tested via statistical package programs using exploratory factor analysis, arithmetic mean, standard deviation, independent sample t test, ANOVA and path analysis. As a result of these analyses, it is concluded that among the experiential value components, health value and quality value affect revisit intention; however emotional value, epistemic value and interaction value do not affect revisit intention.
Gastronomy tourism experiential value components revisit intention creative cities gastronomy cities Gaziantep Hatay
Deneyimsel değer, bir ürüne ilişkin deneyim süreci ve sonrasında ortaya çıkan, tüketicinin zihninde deneyime ilişkin oluşturmuş olduğu değerlendirmeyi ifade etmektedir. Turizm ürününe ilişkin deneyim ve deneyim sonrası ortaya çıkan değer bileşenleri turistlerin sonraki ziyaretlerinde belirleyici bir unsurdur. Bu çalışma özellikle son yıllarda oldukça popüler hale gelen gastronomi turizmine katılan ya da çeşitli nedenlerle destinasyonu ziyaret eden turistlerin gastronomik ürün deneyimlerinden ortaya çıkan değer algılamalarının destinasyonu tekrar ziyaret etme niyetlerine etkisini incelemek üzere planlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle alan yazın incelenerek değişkenler arası ilişki tartışılmış ve araştırmanın hipotezleri ortaya konulmuştur. Araştırmanın ana kütlesi UNESCO (Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü) yaratıcı/gastronomi şehirleri ağına dahil olan Gaziantep ve Hatay illerini ziyaret eden yerli turistler oluşturmaktadır. Örneklemi ise olasılığa dayalı olmayan örneklem türlerinden kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 809 yerli turist oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze anket formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler istatistik paket programlar yardımı ile afa, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t testi, ANOVA ve yol analizi ile test edilmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda deneyimsel değer bileşenlerinden; sağlık değeri ve kalite değerinin tekrar ziyaret etme niyetini etkilediği ancak duygusal değer, epistemik değer ve etkileşim değerinin tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkilerinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Gastronomi turizmi deneyimsel değer bileşenleri tekrar ziyaret etme niyeti yaratıcı şehirler gastronomi şehirleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 1 |