In recent years, the consumption case become an
important study area as well as in sociology and social science. Changes in the
consumption perception come up to cause consumption society and consumption
culture. Mass media enter to in this change. This theoretical study has been
done after look at the literature. In this study, the result of changing
consumer perceptions on consumer culture and consumer society, mass media and
advertising, the effects will be evaluated.
Tüketim olgusu son yıllarda hem sosyal bilimlerde
hem de sosyolojide önemli bir inceleme alanı haline gelmiştir. Tüketim
algısındaki değişim, tüketim toplumu ve tüketim kültürünün ortaya çıkmasına
neden olmuştur. Kitle iletişim araçları, bu değişimin gerçekleşmesinde rol
oynamıştır. Çalışma, literatür taraması sonucu yapılmış teorik bir çalışma
özelliğine sahiptir. Bu çalışmada, değişen tüketim algısı sonucu ortaya çıkan
tüketim kültürü ve tüketim toplumu üzerinde, kitle iletişim araçları ve
reklamların etkileri değerlendirilecektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |