Sport clubs have an
important place in country’s economies with their relations to the society,
media and socio-cultural structure. This study is focused on what issues are
emphasized by the presidents of sports clubs during the derby periods. Another
purpose of the study is to determine which target groups the discourses are
directed to. In this context, during the 2015-2016 football season, in which
the presidents of the three clubs -Beşiktaş, Fenerbahçe and Galatasaray-, are
not changed, written and oral explanations of the presidents during the periods
between derbies have been analyzed through discourse analysis. According to the
analysis, it was seen that club presidents are in discourse about
organizational issues including club management and organizational structure
and non-organizational issues including competitors, political elements,
supporters, sponsors, media and institutional actors (TFF, UEFA, Associations
of Clubs etc.). According to the results, the club presidents have made
comments in derby periods which they regard as an important criterion for
maintaining the reputation of the club, they reveal their beliefs about the winner,
on the referees, about the presidential elections, transfers, the decisions of
the institutions like federation, UEFA and CAS.
Bu çalışma günümüzde
kitlelere yön veren, medya, toplum, sosyo-kültürel ilişkiler anlamında oldukça
büyük öneme sahip olan futbolda, ekonomik büyüklükleriyle önemli yer tutan spor
kulüplerinin başkanlarının derbi olarak nitelendirilen ve büyük takımlar
arasında gerçekleşen müsabaka dönemlerindeki söylemlerinde hangi konulara vurgu
yaptıklarının ve söylemlerinin hangi hedef kitlelere yöneltildiğinin
belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda Beşiktaş, Fenerbahçe ve
Galatasaray spor kulüplerinde üç kulübün de başkanlarının değişmediği bir dönem
olan 2015-2016 futbol sezonunda yapılan yazılı ve sözlü açıklamalar söylem
analizi yoluyla incelenmiştir. Sonuçlara göre kulüp başkanlarının kulüp
yönetimi ve örgüt yapısını içeren örgüt içi konular ile rakipler, politik
unsurlar, taraftarlar, sponsorlar, medya ve kurumsal aktörleri (TFF, UEFA, Kulüpler
Birliği vb.) içeren örgüt dışı konulara ilişkin söylemlerde bulundukları
görülmüştür. Başkanların kulüp itibarını sürdürmede önemli bir kriter olarak
gördükleri derbi dönemlerinde müsabaka ve hakemler, kazanmaya yönelik
inançları, başkanlık seçimleri ve transferler hakkında, federasyon, Avrupa
Futbol Federasyonları Birliği - UEFA, Spor Tahkim Mahkemesi - CAS gibi
kurumların kararlarına ilişkin yorumlar yaptıkları ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Orijinal Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |